Vet inte om AI:n fick till känslan ordentligt...men det här är 2,3 sekunder innan släpp.
Man i blå overall håller ett block över en skorsten på taket, rök runt blocket, landskap i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
JebT och 41 till
  • Laddar…
Düsseldorff
Centano Centano skrev:
Vet inte om AI:n fick till känslan ordentligt...men det här är 2,3 sekunder innan släpp.
[bild]
Träskor är toppen på tak.

• Gilla
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 7 till
  • Laddar…
U
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Och takpannor som ligger 90 grader fel och med skarven uppåt

• Gilla
  • Haha
  • Wow
Tranarö och 30 till
  • Laddar…
C
Centano Centano skrev:
Vet inte om AI:n fick till känslan ordentligt...
Skön idé om hur man kan lägga takpannorna i förgrunden 😆

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Bild från händelsen

• Man i blå overall arbetar på taket vid skorsten i villakvarter.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Haha
Tranarö och 17 till
  • Laddar…
Han måste va skakis att va där på taket...två cigg på en gång.

• Haha
  • Gilla
Festlund och 5 till
  • Laddar…
S
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Svärfar gick alltid i träskor... För ett gäng år sen vägrade sotaren sota deras hemmabyggda flispanna på gården då skorstenen va lite svajig. Kan ge mig fan på att han hade träskor när de fixa iordning skorstenen ( svetsades troligen).
En vit skorsten med en stege och skyddsräcke på ett plåttak, omgiven av träd i förgrunden, mot en klarblå himmel.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Wow
Murbyggare och 6 till
  • Laddar…
G Gullliver skrev:
Då är det nog någon händig farbror som såg sin chans att spara några slantar på både professionell sotning och verktyg, för "inte Fan ska jag betala för något jag kan göra själv", tog med sig den tyngsta jävla metallbiten som fanns på jobbets verkstad, knöt fast den med ett blått snöre från Domus, vinglade upp i träskor och overall på takpannorna med en cigg i mungipan, slängde ner sin hemmatillverkade sotarutrustning för två sekunder senare att konstatera, "jävlar, den släppte".
Case closed.
Är vi säkra på att det var Domus..?

Centano Centano skrev:
[bild]
Lysande med AI genererade bilder.
Kan bli många roliga bilder.
Tyvärr har jag sett felaktiga bilder som är AI genererade på företagshemsidor 😣
Det vittnar ju en del om hur seriösa dom är 😡

• Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
Düsseldorff
S swirve skrev:
Svärfar gick alltid i träskor... För ett gäng år sen vägrade sotaren sota deras hemmabyggda flispanna på gården då skorstenen va lite svajig. Kan ge mig fan på att han hade träskor när de fixa iordning skorstenen ( svetsades troligen).
[bild]
Den där jäveln skulle jag också vägra sota.

• Gilla
bobopett
  • Laddar…
Jag vet att min far nån gång använde en tung tegelsten för att krossa ägg, kanske till och med fågelungar när kajorna lyckats dra loss nätet och bygga bo i skorstenen… det var på 70-talet.
Tänker att detta kanske varit nåt liknande men att ”krossen” lossnat från repet?

• Ledsen
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Det ser ju annars ut som om den där gamla pressverktygsdelen skulle ha kunnat användas som mothåll vid något plåtarbete. Ett av plåtslagarens många verktyg kallas falskloss och ser ut ungefär så där. Används när man slår ihop en fals.

Kan ju vara någon som hittat den där i en skrotbinge och tyckt att den skulle bli ett bra mothåll.

Att sedan verktyg tappas ner i skorstenar är vanligt. Har hittat både det ena och andra när jag sotat ur skorstenar på soteldar.

Så har någon jobbat med skorstenens krona så kan nog den där ha använts och tappats.

• Gilla
JSten och 1 till
  • Laddar…
yonna yonna skrev:
Kan det vara så att man lagt den tunga prylen uppepå skorstenen mot kajorna - men missbedömt storleken?

Eller lagt tyngden på ett nät som senare rostat sönder?

Kajor är både starka, energiska och envetna.
Det där var jag också inne på.

Är det inte en förtennad guldklimp som föregående ägare gömde i skorstenspipan? Ser framför mig en ny JLC-guld historia. 😀

• Gilla
perstorp..
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.