Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har en tid känt av att luftvägarna blivit påverkat av något i ett relativt nyköpt hus. I jakt på detta rev jag idag lös foder på dörrar och fönster. Hittade till min förvåning en isolering eller drev om ni så vill som är mer åt det gröna självlysande hållet än något annat. Min spontana reaktion är att det skulle vara behandlat med Cuprinol eller liknande impregnering, men samtidigt, varför skulle man ha gjort så? Dörrar och fönster insatta under mitten av 80-talet.
Någon som kan förklara vad detta är?
Kommer riva ut det och byta omgående. Ber om ursäkt för taskiga bilder.
Produkter som diskuteras: "fönsterdrev"
Fönsterdrev
Material för att täta mellanrummet mellan fönsterkarmen och bågen eller mellan fönsterkarmen och väggen. Detta görs för att förhindra kalluft, fukt och ljud från att tränga in i rummet samt för att förbättra energieffektiviteten i
Läs mer
Har uppdaterat mig lite. Det skall till stolpar vi balkarna. Ytterkanten kommer att vila på grundmuren. Den ena balken vilar i andra änden på skorstensstocken.
Problemet med att det blir en tjockare del som balken vilar på kvarstår. Gör vi bara en liten låda?
Problemet med att det blir en tjockare del som balken vilar på kvarstår. Gör vi bara en liten låda?
Kan det ha legat mot något som är tillverkat av koppar, ett fönsterbläck till exempel? Gullfiber som legat mot vattenledningsrör kan bli grönfärgat.B Bosse_54 skrev:[bild] [bild]
Har en tid känt av att luftvägarna blivit påverkat av något i ett relativt nyköpt hus. I jakt på detta rev jag idag lös foder på dörrar och fönster. Hittade till min förvåning en isolering eller drev om ni så vill som är mer åt det gröna självlysande hållet än något annat. Min spontana reaktion är att det skulle vara behandlat med Cuprinol eller liknande impregnering, men samtidigt, varför skulle man ha gjort så? Dörrar och fönster insatta under mitten av 80-talet.
Någon som kan förklara vad detta är?
Kommer riva ut det och byta omgående. Ber om ursäkt för taskiga bilder.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden