B Bästerortarn skrev:
Mmm, vi har förstått att det är annorlunda i Frankrike. Det har du klargjort i många tidigare trådar. Uppenbarligen är vetenskapen annorlunda där också.

Även om det är svårt för dig att greppa skillnaden mellan oätligt/giftigt så bör det ändå påpekas att bara för att vissa hundar klarar det så är det INTE ogiftigt.
det var i sverige haha så vad har du att komma med nu

• Haha
Namnethär och 1 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
det var i sverige haha så vad har du att komma med nu
Att du oavsett land inte fattar skillnaden mellan oätligt/giftigt kanske? 🤔 Eller vad en veterinär säger till dig? Att flera veterinärer skulle hävdat att det bara är en myt ........ knappast.

• Gilla
MONTREAL och 6 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
istället för att säga att visa hundar klarar det
Det är ju trist att korkade hundar inte klarar det.

• Haha
  • Gilla
Bästerortarn och 3 till
  • Laddar…
B Bästerortarn skrev:
Mmm, vi har förstått att det är annorlunda i Frankrike. Det har du klargjort i många tidigare trådar. Uppenbarligen är vetenskapen annorlunda där också.

Även om det är svårt för dig att greppa skillnaden mellan oätligt/giftigt så bör det ändå påpekas att bara för att vissa hundar klarar det så är det INTE ogiftigt.
skulle säga att franska veterinärer är bättre en svenska. polarna i sverige brukar skämta om att åka ner hit för till och med priset att köra ner skulle dom spara många tusen på priset för vad svenska veterinärer tar betalt här det väldigt få som har hund försäkring alls behövs inte

Tryffelsvamp. Vår hund älskart.

TRJBerg
M maria01 skrev:
så då är den ju inte oätlig
?

B BiggeTheKing skrev:
Den skadade knölen innehåller ett torrt pulver mest liknande svartkrut. Vet inte vad jag funnit för knölar i jorden.
Tryffelsvamp

M maria01 skrev:
skulle säga att franska veterinärer är bättre en svenska. polarna i sverige brukar skämta om att åka ner hit för till och med priset att köra ner skulle dom spara många tusen på priset för vad svenska veterinärer tar betalt här det väldigt få som har hund försäkring alls behövs inte
Ja förstår om du har åsikter om vaccin och om jorden är platt eller inte 😄

• Gilla
LaT
  • Laddar…
M maria01 skrev:
frågat flera vätrinärer om det här i flera år nu dom menar på att man sprider myten istället för att säga att visa hundar klarar det
Nej det är ingen myt.
Men, det är mängden ren kakao som är avgörande!
Vanlig godischocklad typ mjölkchoklad osv är inget problem för de flesta hundar, finns/fanns tom speciell hundchocklad en gång i tiden.

Men jag skulle aldrig ge mörk choklad med typ 70% kakao till en hund.
Sen är ju som vanligt även mängden en faktor.

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
M maria01 skrev:
Kan du påvisa sambandet mellan lågt pris/hög kompetens?
Om det är riktigt så måste man ju verkligen omvärdera allt!!!

M maria01 skrev:
frågat flera vätrinärer om det här i flera år nu dom menar på att man sprider myten istället för att säga att visa hundar klarar det
Nu blir jag lite nyfiken. Du visste redan att det gick bra med din hund och hade bilden klar för dig att det är en myt. Varför fortsatte du i flera år att fråga veterinärerna om det?

• Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Nu blir jag lite nyfiken. Du visste redan att det gick bra med din hund och hade bilden klar för dig att det är en myt. Varför fortsatte du i flera år att fråga veterinärerna om det?
för att diskutera gillar att ställa frågor är det så dåligt av mig?

L LaT skrev:
Kan du påvisa sambandet mellan lågt pris/hög kompetens?
Om det är riktigt så måste man ju verkligen omvärdera allt!!!
att en läkare gör jobbet för bara fylla sitt bankkonto då speglar det inte vilken kompetens läkaren har

M maria01 skrev:
att en läkare gör jobbet för bara fylla sitt bankkonto då speglar det inte vilken kompetens läkaren har
Nu var det motsatsen jag frågade om.

Att högt pris inte garanterar hög kompetens är välkänt, men att det finns ett samband mellan lågt pris/hög kompetens är för mig okänt.

• Gilla
Bästerortarn och 2 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
för att diskutera gillar att ställa frågor är det så dåligt av mig?
Inte dåligt. Bara lite märkligt då du ju visste svaret.

• Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.