Den här tunna träbiten har legat på min tröskel som täckte rörelsefogen på parketten. Till slut gick den för mkt i sönder så jag drog bort den. Skulle vilja hitta en ny bara för att täcka hålrummet, men jag kan inte hitta vad det skulle vara för något.

Den är 2 mm tjock, 40 mm bred och 83 cm lång (plus en liten bit som är 3 cm lång)

Se bifogade bilder

• Trasig trälist på golv, 2 mm tjock, 40 mm bred och 83 cm lång, ligger bredvid mätsticka mot tröskel och kakel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tunn träbit från en tröskel ligger på kant, visar dess tjocklek. Används för att täcka rörelsefog på parkettgolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T
Det låpter som en "vanlig" täcklist men 2 mm känns ju som oatt det är lite tunt... Antingen så får du skaffa en ny planhyvlad ekbit och sätta dit eller så kan du kolla på de lister som parkettleverantlörerna har.
De är formade som ett 'T' med en bit som går ner i mellanrummet mellan två ytor, men det kommer dels att kräva att du breddar fogen dels så är de rätt tjocka så det kan bli problem med tröskel och dörr.
En metalllist kan ju vara tunn och håller bättre men det ser ju rätt annorlunda ut. Finns i mässing, rostfritt och aluminium på närmaste byggvaruhus.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.