Hej,
Jag är på jakt efter nya slutbleck till våra äldre innerdörrar men har svårt att hitta. Skulle gärna vilja få tag i exakt likadana (om det är möjligt) att mer eller mindre bara skruva dit utan att justera hål eller liknande. Är det någon som med hjälp av fotona som skulle kunna guida mig?
Höjd: 10cm
Bredd: ca 3cm

Tack på förhand!

• Äldre dörrkarm med ett monterat metalliskt slutbleck, fastsatt med skruvar, mäter ca 10 cm i höjd och 3 cm i bredd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Slutbleck för innerdörr, monterat, med två skruvar synliga. Av metall och inpassat i dörrkarmen. För byte utan justering av hål.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Lilhenk Lilhenk skrev:
Hej,
Jag är på jakt efter nya slutbleck till våra äldre innerdörrar men har svårt att hitta. Skulle gärna vilja få tag i exakt likadana (om det är möjligt) att mer eller mindre bara skruva dit utan att justera hål eller liknande. Är det någon som med hjälp av fotona som skulle kunna guida mig?
Höjd: 10cm
Bredd: ca 3cm

Tack på förhand!
Oj det va ett svårt slutbleck. Har du testat att skruva ner det och kolla på baksidan om det kanske står något där ? Annars skulle jag rekommendera att kolla in om du hittar något på denna hemsida dom hjälper till väldigt bra också. https://brincksafe.se/sv/categories/slutbleck Hoppas att du hittar rätt.

• Gilla
Lilhenk
  • Laddar…
P Perandersson1 skrev:
Oj det va ett svårt slutbleck. Har du testat att skruva ner det och kolla på baksidan om det kanske står något där ? Annars skulle jag rekommendera att kolla in om du hittar något på denna hemsida dom hjälper till väldigt bra också. [länk] Hoppas att du hittar rätt.
Tack för tipsen, ska kika på det

T tergo skrev:
slutbleck 6510 funkar kanske
[länk]
Får testa det, måtten verkar vara samma iallafall

Bästa svaret

Det slutblecket har utgått för länge sedan och du ersätter med ett moderns slutbleck för innerdörrar t.ex 6510 som @tergo tipsar om.
Anledningen till att slutblecket utgick var att det behövdes ett nytt med ett längre "hål" i så att dörrtillverkare kunde använda flera olika låshus i standard-dörrar som har olika kolvplacering men fortfarande alltid passa i standard innerdörrskarm.

• Gilla
Lilhenk
  • Laddar…
1 123abc skrev:
Det slutblecket har utgått för länge sedan och du ersätter med ett moderns slutbleck för innerdörrar t.ex 6510 som @tergo tipsar om.
Anledningen till att slutblecket utgick var att det behövdes ett nytt med ett längre "hål" i så att dörrtillverkare kunde använda flera olika låshus i standard-dörrar som har olika kolvplacering men fortfarande alltid passa i standard innerdörrskarm.
Tusen tack!

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.