Håller på och river en vägg på övervåningen i vårat hus från 50-talet. Då kom dessa rör fram. Någon som vet vad detta kan vara? Följer rören upp på vinden men där ser jag bara ett rör komma upp och ut. Nere i pannrummet i källaren ser jag 3 st rör komma ner var av 2 st är avsågade och ett går det i golvbrunnen. Kan det vara dessa? Och vad har dom i så fall för funktion?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
...och de brun-gråa getingbona på takstolen är just getingbon 
Känns råsponten blöt vid genomföringen för avloppsavluftningen? Ser ut som att det kan ha regnat in lite där vid något tillfälle, men kan förstås vara gammalt och preskriberat vid det här laget.
Känns råsponten blöt vid genomföringen för avloppsavluftningen? Ser ut som att det kan ha regnat in lite där vid något tillfälle, men kan förstås vara gammalt och preskriberat vid det här laget.
Tack för all hjälp grabbar. Så har det röret som går ut genom taket på vinden något att göra med dom 3 rören? Sticker ut ett rör genom taket som ser ut som en snorkel. Är det avluftning för avloppet? Jag har luft/vatten pump men tror det funnit en oljepanna i huset tidigare. Men tänkte också att det kunde vara något gammal expansionskärl på vinden. Såg i en annan tråd att det såg ut typ sådär.
Klicka här för att svara