Hej experter!
Beställde hem osmo hårdvax till min bänkskiva som börjar bli sliten, jag har varit helt inställd på att det är massiv ek.
Nu när jag väntar på leveransen inser jag att det kanske det inte alls är, utan ekfaner eller något annat. Hur gör jag isåfall för att fräscha upp den? Någon som kan se vad det är för material eller vet hur jag ska ta reda på det?
Beställde hem osmo hårdvax till min bänkskiva som börjar bli sliten, jag har varit helt inställd på att det är massiv ek.
Nu när jag väntar på leveransen inser jag att det kanske det inte alls är, utan ekfaner eller något annat. Hur gör jag isåfall för att fräscha upp den? Någon som kan se vad det är för material eller vet hur jag ska ta reda på det?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Det här är det som syns under diskbänken. Väldigt svårfotat då det är en bit in och är något plastigt material på, silikon förmodar jag så syns inte supermycket.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Ikea gör fanerskivor, men dom är slipbara. Fast man lär ju försöka räkna ut tjockleken på faneren som ni säger, tänkte inte på att den skulle kunna vara så tunn att man går igenom den på en puts. Men nog ser den solid ut på bilderna… på Ikeas ser man på ändträet att det är faner.
Ikea tycker att man ”sparar på träd”1 16386 skrev:
Vi har (än så länge) ett gammalt kök från 50-talet, och den utdragbara skärbrädan var i faner
Medlem
· Blekinge
· 10 117 inlägg
Jag tycker det ser ut som gammaldags parkettbrädor på lamellträ och med spärrfanér på baksidan.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Varför är det kopplat på detta sätt i en vridströmbrytare?
El -
Vad är detta för material/typ av skiva?
Byggmaterial & Byggteknik -
Vad är detta för installation i anslutning till platta?
Grund & Markarbeten -
Vad är detta för verktyg? El test? Syl liknande
Verktyg & Maskiner -
Är detta något att oroa sig för?
Bastu