Tog ner ett par högskåp i vårt gamla badrum som jag nu tänkte hänga uppå igen.. men på något vänster har jag försnillat andra halvan av beslagen som används för att hänga upp det.

Någon som känner igen vad detta är för några så jag kan köpa nya likadana att komplettera med?

Metallbeslag för skåpupphängning, fastskruvat på trä med två synliga skruvar. En linjal ligger bredvid beslaget för att visa storlek.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Metallbeslag monterat i hörnet av ett skåp med två skruvar, bredvid en linjal som mäter avståndet från beslagets kant.
Skapa konto

Såg Bauhaus har liknande, men uppenbarligen inte samma baserat på annat antal skruvhål

https://www.bauhaus.se/skapbeslag-f...MIocLP0a_FiwMVhVORBR3V9gJiEAQYBSABEgJGI_D_BwE

Osäker på vem som tillverkat skåpen, men Ikea verkar inte ha något liknande beslag jag kunde hitta, trodde kanske det var Svedbergs, men kan inte hitta något som stöder det heller. (skåpen fanns i huset när vi köpte)

Träfärgat högskåp står i ett förråd med en lös vit dörr bredvid, omgiven av diverse föremål inklusive en sopkvast och förvaringslådor.
Skapa konto

påminner om de som användes till ikeas tidigare köksskåp faktum. sälj nog inte längre
de från bauhaus borde funka

Är för att fästa skåpet i väggen så det inte tippar framåt. Sätt en skruv och en större bricka där i hålet mot väggen.

J jonaserik skrev:
Är för att fästa skåpet i väggen så det inte tippar framåt. Sätt en skruv och en större bricka där i hålet mot väggen.
De var definitivt för att hålla skåpet uppe på väggen också, den lilla brickan låste i den stora och har vis justermån också

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.