Jag har denna säkring på plats 18, alla andra ser ut som dem bredivid. Vad skiljer denna från de övriga? Eller är det samma användningsområde, bara en annan modell?

• Elektrisk säkringsskåp med flera automatsäkringar, inklusive märken från Garo och Hager, och numrerade platser för säkringar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P papaboo skrev:
Jag har denna säkring på plats 18, alla andra ser ut som dem bredivid. Vad skiljer denna från de övriga? Eller är det samma användningsområde, bara en annan modell?
Det är en 16 amperes säkring och de andra på bild är 10 Ampere. Utöver det så är det en säkring med B-karakteristik, det vill säga att den löser ut vid mindre överlast än de som har C-karakteristik

Två olika fabrikat, två olika designavdelningar.
Samma spec och användningsområde

A Anomandara skrev:
Det är en 16 amperes säkring och de andra på bild är 10 Ampere. Utöver det så är det en säkring med B-karakteristik, det vill säga att den löser ut vid mindre överlast än de som har C-karakteristik
Nej, beteendet vid överlast är detsamma.
Det är momentanutlösaren som skiljer.

• Gilla
karkka och 1 till
  • Laddar…
P papaboo skrev:
Vad betjänar den säkringen

J J-banan skrev:
Vad betjänar den säkringen
Vet ej, flera av säkringarna saknar beskrivning, jag tänkte jag skulle testa mig fram genom att stänga dessa säkringar och se vad som inte funkar. De kan ju vara icke anslutna för all del men då visar väl det sig. Hursomhelst ville jag vet lite mer om just denna säkring innan jag testar.

snaggletooth snaggletooth skrev:
Nej, beteendet vid överlast är detsamma.
Det är momentanutlösaren som skiljer.
Tror var 3-5 gånger märkströmmen.

P papaboo skrev:
Hursomhelst ville jag vet lite mer om just denna säkring innan jag testar.
Ur perspektivet "testa vad den betjänar" eller att skapa en gruppförteckning är de alla likvärdiga. Bara olika fabrikat och olika märkström.

Välkommen till forumet.

• Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.