Hej!
Vi bor i en sutterängvilla från -73. Nu är vi på gång att ta bort en växtodling intill vårat hus och har då upptäckt dessa två nedsänkta ”hinkar” i plast. Vi har ingen aning om vad detta är för något? (Reservation för dumma frågor)
Har detta något att göra med dräneringen?
Kan det vara något till någon form av bevattningssystem till odlingen?
Vad tror ni? Ska man försöka gräva fram dessa och se vad det är?
Tacksam för tankar
//Nils
Vi bor i en sutterängvilla från -73. Nu är vi på gång att ta bort en växtodling intill vårat hus och har då upptäckt dessa två nedsänkta ”hinkar” i plast. Vi har ingen aning om vad detta är för något? (Reservation för dumma frågor)
Har detta något att göra med dräneringen?
Kan det vara något till någon form av bevattningssystem till odlingen?
Vad tror ni? Ska man försöka gräva fram dessa och se vad det är?
Tacksam för tankar
//Nils
Produkter som diskuteras: "bevattningssystem"
Bevattningssystem
Ett effektivt bevattningssystem kan spara tid och ansträngning, samtidigt som det hjälper till att hålla din trädgård eller grönsaksland friskt och frodigt.
Läs mer
Där det finns tre små hål ser det ut som om det var ett lock i ett typ avloppsrör man borrat hål i. Skulle kanske kunna vara nån hemgjord brunn för att släppa ned vatten till dräneringsrör i jorden? Det andra ser bara ut som en nedgrävd hink.N Nils Markström skrev:Hej!
Vi bor i en sutterängvilla från -73. Nu är vi på gång att ta bort en växtodling intill vårat hus och har då upptäckt dessa två nedsänkta ”hinkar” i plast. Vi har ingen aning om vad detta är för något? (Reservation för dumma frågor)
Har detta något att göra med dräneringen?
Kan det vara något till någon form av bevattningssystem till odlingen?
Vad tror ni? Ska man försöka gräva fram dessa och se vad det är?
Tacksam för tankar
//Nils
Klicka här för att svara


