Hej!
Vi bor i en sutterängvilla från -73. Nu är vi på gång att ta bort en växtodling intill vårat hus och har då upptäckt dessa två nedsänkta ”hinkar” i plast. Vi har ingen aning om vad detta är för något? (Reservation för dumma frågor)

Har detta något att göra med dräneringen?
Kan det vara något till någon form av bevattningssystem till odlingen?

Vad tror ni? Ska man försöka gräva fram dessa och se vad det är?


Tacksam för tankar

//Nils
 
  • Två plasthinkar nedsänkta i marken vid en sutterängvillas hörn med vissna växter och röd vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nedsänkt plasthink med hål, omgiven av torra kvistar och gröna skott i jorden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nedsänkta plasthinkar omgivna av växtlighet och jord, misstänks vara del av dränerings- eller bevattningssystem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
N Nils Markström skrev:
Hej!
Vi bor i en sutterängvilla från -73. Nu är vi på gång att ta bort en växtodling intill vårat hus och har då upptäckt dessa två nedsänkta ”hinkar” i plast. Vi har ingen aning om vad detta är för något? (Reservation för dumma frågor)

Har detta något att göra med dräneringen?
Kan det vara något till någon form av bevattningssystem till odlingen?

Vad tror ni? Ska man försöka gräva fram dessa och se vad det är?


Tacksam för tankar

//Nils
Där det finns tre små hål ser det ut som om det var ett lock i ett typ avloppsrör man borrat hål i. Skulle kanske kunna vara nån hemgjord brunn för att släppa ned vatten till dräneringsrör i jorden? Det andra ser bara ut som en nedgrävd hink.
 
dagvatten och grund-dränering av huset ??

hur går avloppet ur huset?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.