Hej - se bild. Full med aska från tidigare ägare. Är det någon sorts uppsamling för aska i skorstenen eller något?
Har förstått att en spis som inte körts på länge ska värmas upp med lite brännpapper man håller upp i skorstenen för att förhindra kallras men funderar på om man ska göra något vid den här kanalen också?
Sotare och brandskydd har informerat mig att spisen är godkänd för användning förövrigt.
*Glömde markera på bilden. Syftar på kanalen nere till vänster i bild.
Har förstått att en spis som inte körts på länge ska värmas upp med lite brännpapper man håller upp i skorstenen för att förhindra kallras men funderar på om man ska göra något vid den här kanalen också?
Sotare och brandskydd har informerat mig att spisen är godkänd för användning förövrigt.
*Glömde markera på bilden. Syftar på kanalen nere till vänster i bild.
Klicka här för att svara

