18 559 läst ·
33 svar
19k läst
33 svar
Vad är det svarta vi fått överallt i badrummet
Ja, det vore intressant att få lite mer information från TS. Om det är svartmögel eller ej, det är inte jag man att avgöra...men att det är någon typ av påväxt, det lägger jag min slant på.fremax skrev:
TS skriver inget om att man har testat att bara tvätta/torka bort det eller inte.?!?!
Det hade ju jag gjort innan jag börjar söka råd i forum.
Slår vad om att det bara är att tvätta av.
Det hade ju jag gjort innan jag börjar söka råd i forum.
Slår vad om att det bara är att tvätta av.
T tanker skrev:
Eller städa bara. Ring en städfirma om ni inte orkar göra själva.
Jag tänker på materials olika värmekonduktivitet, där metall ju har mycket större sådan än t ex kakel. Ligger det då och pendlar precis på gränsen kan jag tänka mig att fukten endast kondenserar på metallytorna.N Nikorasu skrev:
Det är något som är lite märkligt med den här historien...och så länge TS håller sig undan famlar vi rätt mycket i mörkret.
Den var enkel:
Någon har kört Klorin eller annat natriumhypoklorit-innehållande rengöringsmedel på kromet. Det har sedan oxiderat när det lämnats med oxidationsmedlet länge. Eventuellt kan väteperoxid ge samma effekt.
(Min äkta hälft har gjort samma sak.)
Någon har kört Klorin eller annat natriumhypoklorit-innehållande rengöringsmedel på kromet. Det har sedan oxiderat när det lämnats med oxidationsmedlet länge. Eventuellt kan väteperoxid ge samma effekt.
(Min äkta hälft har gjort samma sak.)