13 451 läst ·
41 svar
13k läst
41 svar
Vad är det med köksöar?
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Vårt hus från -73 hade sådär, vet inte hur många timmar det hann gå innan överskåpen var bortrivna 
Jag tycker att det krävs en del av planlösningen för att köksöar ska vara tilltalande. Bardiskar får jag eksem av...
Jag tycker att det krävs en del av planlösningen för att köksöar ska vara tilltalande. Bardiskar får jag eksem av...
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Som uppvuxen i hus från sena 60 och 70 talet kan jag bekräfta att din lösning var väldigt vanlig. Vi hade så och alla mina kompisar bode i hus/radhus med sådan lösning. I alla fall i två orter i vårt land. Halvö med skåp ovanför.KnockOnWood skrev:
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Vi har båda, utan hemma och med i fritidshuset. Helt beroende på storlek och form på kök och matplats.
Man försöker ju bygga så de blir så bra som möjligt och praktiskt, så utan att ta hänsyn till förutsättningarna i varje enskilt fall diskuterar vi "längden på ett snöre"
Man försöker ju bygga så de blir så bra som möjligt och praktiskt, så utan att ta hänsyn till förutsättningarna i varje enskilt fall diskuterar vi "längden på ett snöre"
Redigerat:
Förstår att man inte vill trycka in en köksö i normala "små" kök. Men i stora kök så gör sig en ö bra. Tex i vårat kök. Har faktiskt inte sett något stort kök som har varit snyggt bara för man har skippat ön. Ser ut som det fattas något. Sen är det förjävla trevligt att stå i rummet och se gästerna mm mm när man grejar än stå med ryggen i mot.
Sen så är det trevligt att kunna duka vardags frukostar och middagar på köksön och använda matsalsbordet vid helger och tillställningar.
Sen så är det trevligt att kunna duka vardags frukostar och middagar på köksön och använda matsalsbordet vid helger och tillställningar.
Du går väl hela vägen då och installerar en fläkt uppe taket utan en stor hängande kåpa som skymmerTotalControl skrev: