Vårt golv är efter en vattenläcka en mycket segdragen och trist historia. Utöver konstiga ljusa partier och att man har slipat, på vissa ställen, alldeles för mycket så verkar det vara något som kommer upp mellan golvplankorna. Det var så på ett ställe då det var nyslipat men vi upplever att detta kommer allt mer och på andra ställen. Vad kan det här vara och vad beror det på? Det är inte särskilt trevligt att gå på. Det är på det här viset (fast mindre synligt) på många ställen- det känns dock när man går på golvet- inte behagligt alls!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Golvet är limmat mot betonggolvet under (tror bara det är något papper emellan)BirgitS skrev:
Logga in
Skapa konto
Det har inte varit så här tidigare (golvet omslipat 2020 och då inget sådant här problem). Det har uppkommit nu efter omslipning två gånger (och där man misslyckats- det här är ett av problemen).
Hoppas någon kan ha en idé vad gäller vad det här beror på. Rent spontant skulle jag tro att det är att man använt ett överflöd av produkten man använde för infärgning och/eller för ytbehandling men det är förstås en ren spekulation.
Efter att tittat närmre på det här så undrar jag om det inte är "färgen" som man använde för infärgning av golvet som kommer upp mellan plankorna. Det verkar vara pågångde då det nu finns på ställen där det inte fanns från början. Hur länge kan detta fortsätta? Vi kommer eventuellt att behöva slipa om igen (om det går!) och då vill vi ju inte drabbas av det här igen...
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Är det dumt att köpa det här huset.
Grund & Markarbeten -
Någon som vet vad det här är för FTX aggregat?
Byggmaterial & Byggteknik -
Det här var lite oväntat dyrt 🤑
Övrigt Off Topic -
Vad är det här för sak. Funktion?
Vatten & Avlopp -
Vad är det här för värmekabel och vad skall jag byta till
Vatten & Avlopp