Hej,
Jag planerar att sätt in en diskmaskin där det tidigare varit ett skåp.
Har en blandare med vatten ventil men när jag vrider på den så kommer det inget vatten ur röret. När jag kollade i röret såg det ut som något blockerade röret.
Har ni några idéer på vad som händer?
Tack!
Jag planerar att sätt in en diskmaskin där det tidigare varit ett skåp.
Har en blandare med vatten ventil men när jag vrider på den så kommer det inget vatten ur röret. När jag kollade i röret såg det ut som något blockerade röret.
Har ni några idéer på vad som händer?
Tack!
Jaha! Jag tyckte det va konstigt att det fanns två olika rören. Så om jag förstår rätt så snurrar man upp locket på koppar röret?L lordi skrev:
Ja man skruvar av locket på kopparröret och ansluter diskmaskinens anslutningsslang dit.
Se bara till att hålla i kopplingen på kopparröret, för annars riskerar kopparröret att vridas sönder.
Du behöver troligen en adapter/bussning mellan kopparrörets anslutning och diskmaskinsanslutningen.
Se bara till att hålla i kopplingen på kopparröret, för annars riskerar kopparröret att vridas sönder.
Du behöver troligen en adapter/bussning mellan kopparrörets anslutning och diskmaskinsanslutningen.
Har försökt att skruva loss locket men det sitter stenhårt... kan det vara fel installerat tidigare?Demmpa skrev:
Det kan sitta stenhårt. Ta två fasta U-ring-nycklar, håll mot med den ena (kopplingen på kopparröret) & vrid med den andra (på blindlocket).
Ibland blir man förvirrad åt vilket håll man ska skruva. Om du håller fast övre kopplingen med höger hand och locket med vänster hand så ska bägge händer in mot väggen (så som bilden är tagen).
Ibland blir man förvirrad åt vilket håll man ska skruva. Om du håller fast övre kopplingen med höger hand och locket med vänster hand så ska bägge händer in mot väggen (så som bilden är tagen).
Klicka här för att svara