Hej,

förra året köpte vi en sommarstuga utan avlopp, jag trodde i min enfald att det bara rann ut i någon stenkista men nu har vi hittat den här. Vad är det för något?
 
  • Öppen brunnslock i marken visar en insyn till en potentiellt gammal avlopps- eller septiktank.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Liten enkammarbrunn antagligen. För att inte slammet ska hamna i stenkistan
 
Aha, visste inte om att det fanns såna ens. Tack!
 
Nä det lär väl knappast vara godkänt idag så man ska väl inte nämna det för kommunen iaf :D

Kan vara bra att skopa upp slammet nån gång ibland
 
Ok, firar ner en hink och tar upp det värsta i morgon. Behöver man spola rent rören också eller bara se till så att det ser ”normalt” ut..?
 
Nä. Behöver nog inte spolas något. Men förutsätter att detta bara är bdt-vatten? Så länge man diskar eller nått så man tömmer en stor mängd vatten på en gång då och då håller det sig rent i rören.
 
Claes Sörmland
Det är nog stenkistan. Eller om du vill kalla den för sjunkbrunnen.
 
G GVR4 skrev:
Nä. Behöver nog inte spolas något. Men förutsätter att detta bara är bdt-vatten? Så länge man diskar eller nått så man tömmer en stor mängd vatten på en gång då och då håller det sig rent i rören.
Yes, endast bdt.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.