16 377 läst ·
50 svar
16k läst
50 svar
Vad är det här för söt skruv-huvud-typ?
mät elementet och termostaten samt överhettningsskyddetÄ Äpplesnö skrev:
Just brödrostar vet jag inte specifikt.Ä Äpplesnö skrev:
Moccamaster kaffebryggare har jag köpt 2 stycken, en hemma och en till landet. De är mellan 15 och 20 år gamla och funkar fint, reservdelar finns fortfarande. De är i mitt tycke i en klass för sig.
Aarke kolsyremaskin tycker jag är bra och kan rekommendera.

Sen tycker jag Gränsfors yxor är bra (för att stycka kotletter tex
När det gäller vitvaror så är det svårt. Våra Siemens vitvaror (häll/ugn/fläkt, dubbla fullhöjds kyl och frysskåp) är 22 år gamla och tuffar på. Det säger ju tyvärr inte något direkt om dagens maskiner och dess kvalitet.
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Det går tre trådar mellan de två korten ser jag när jag tittar noggrannare. De är märkta med funktion. GND, 5V och rel. Det enda kortet med displayen kan göra är att dra reläet som sitter på kraftkortet. Om displayen tänds upp som den skall så finns det 5V till det kortet. Då kan problemet till exempel vara:
- elementet
- överhettningsskyddet som som är prylen på elementet med en blå och en vit tygkabel.
- Reläet på kraftkortet.
- Någon av knapparna på displaykortet.
Vad du börjar med att kolla beror helt på hur felet yttrar sig.
- elementet
- överhettningsskyddet som som är prylen på elementet med en blå och en vit tygkabel.
- Reläet på kraftkortet.
OBH Nordica köptes upp av ett franskt företag kring 2015 som har varumärken som Tefal, Rowenta, Krups mfl. OBHs verksamhet lades ner då. Jag vet inte hur det funkar idag med OBH Nordica om de typ dekaltrimmar liknande produkter från Tefals, Rowentas och Krups' sortiment?elpaco skrev:
Kan ju vara så. Här kommer ett par billiga exempel på rent skamlösa designstölder. Det skulle kunna vara en BH-quiz - kan du originalet?ClasseClas skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Hobbysnickare
· Västra Götaland
· 1 496 inlägg
Bra att du vill laga. Men hur man kan komma på att köpa en annan kaffebryggaren än Moccamaster är ett mysterium för mig.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 704 inlägg
Enkelt, jag vill att så många delar som möjligt sitter kvar på min bryggare när jag gör kaffe.S Småbrukaren skrev:
Hade en Philips som höll nästan femton år, och köpte en Melitta i samma stil. Prisklass 2-300kr.
Gör precis lika gott kaffe som en MM, ungefär lika fort.
En instegsmodell av MM kostar en rejäl slant, och då får man varken hylla för filtret, droppstopp, enkelt öppnat lock på kaffekannan och över filter och vattentank
Jag kräver löstagbar vattentank. Hur man kan köpa en bryggare som inte har det är det verkliga mysteriet. Wilfa Precision eller Performance alla dagar i veckan!S Småbrukaren skrev:
https://www.wilfa.se/product/kok-sv/kaffebryggare-sv/performance-kaffebryggare/
Tack.A Avemo skrev:Det går tre trådar mellan de två korten ser jag när jag tittar noggrannare. De är märkta med funktion. GND, 5V och rel. Det enda kortet med displayen kan göra är att dra reläet som sitter på kraftkortet. Om displayen tänds upp som den skall så finns det 5V till det kortet. Då kan problemet till exempel vara:
- elementet
- Reläet på kraftkortet.
Vid tryck på ON tänds dioden som visar på och det klickar i apparaten som det brukar men sen värmer den varken vatten eller plattan.
Produkter som diskuteras: "multimeter"
Multimetrar
Multimetrar är mångsidiga instrument som används inom elektronik och elteknik för att mäta olika parametrar som ström, spänning och resistans. De kan vara digitala eller analoga och är ett oumbärligt verktyg för alla som regelbundet
Läs mer