Är det någon som känner igen denna knopp och vet var den kommer ifrån? Skulle behöva fler men hittar den tyvärr inte.
Metallknopp med räfflad kant monterad på vit skåpdörr, återspeglar köksinteriör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Silverfärgad rund dörrknopp monterad på vit dörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

S
P Peter321 skrev:
Är det någon som känner igen denna knopp och vet var den kommer ifrån? Skulle behöva fler men hittar den tyvärr inte.
[bild] [bild]
Testa att maila bilden till några olika beslagsåterförsäljare så får du kanske napp?
Mvh

• Gilla
Peter321
  • Laddar…
BirgitS
Oavsett vem som tillverkade den där knoppen, för flera årtionden sen troligen, så är ju sannolikheten mycket liten att den fortfarande tillverkas.

BirgitS BirgitS skrev:
Oavsett vem som tillverkade den där knoppen, för flera årtionden sen troligen, så är ju sannolikheten mycket liten att den fortfarande tillverkas.
Köket byggdes av tidigare ägare 2013. Det är förstås möjligt att de köpte begagnade knoppar men antagligen inte så jag lever på hoppet. :)

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
Okej, det ser ju mer ut som en knopp från 70- eller 80-talet då man gillade att saker skulle se ut som på början av 1900-talet.

• Gilla
Peter321
  • Laddar…
Ser man på gångjärnet som syns på bilden känns det lite som slutet 70-tal till mitten på 80-talet.
Har den tidigare ägaren möjligtvis återbrukat ett äldre kök då hen renoverat ?
Tror även som Birgit att det är svårt att hitta nya som är likadana .
Men att hitta snarlika och placera dessa bredvid varandra där de syns minst kan ju fungera .

BirgitS
D DaDolly skrev:
Ser man på gångjärnet som syns på bilden känns det lite som slutet 70-tal till mitten på 80-talet.
Även ändå tidigare för jag har för mig att det var ungefär samma typ av gångjärn på 50- och 60-talet. Det var därför jag trodde att det var en kök från de årtiondena som något hade fräschat upp på 70-talet med knoppar.

BirgitS BirgitS skrev:
Även ändå tidigare för jag har för mig att det var ungefär samma typ av gångjärn på 50- och 60-talet. Det var därför jag trodde att det var en kök från de årtiondena som något hade fräschat upp på 70-talet med knoppar.
Ja det har du rätt i, jag tyckte mig se att gångjärnen gick rakt in i stommen med 2 pinnar vilket hth brukade göra på 80-talet. Men det kan lika gärna vara färg som syns. Luckorna i sig självt andas dock inte 50-60 tal.
Men det är såklart bara spekuleringar . Hen kan ha byggt ihop det av vad som helst och såklart även byggt både luckor och stommar själv från grunden .

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Köket är byggt av ett företag som hette Gysingeköket i gammal stil. De har tyvärr lagt ner sin tillverkning då ägaren gått i pension. Både luckor och stommar är tillverkade på 2010-talet. :)

BirgitS
Okej, det förklarar en hel del.
Har du kollat vad Gysinge centrum för byggnadsvård har?

Snygg knpp! Om du vet vad ägaren heter kanske det kan vara värt att ringa och fråga var han köpte knopparna. Annars kan du maila din bild till olika byggnadsvårdsbutiker och fråga, de har ju snarlika knoppar i sitt sortiment även om jag inte kan minnas att jag sett exakt samma.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.