Ser man på gångjärnet som syns på bilden känns det lite som slutet 70-tal till mitten på 80-talet.
Har den tidigare ägaren möjligtvis återbrukat ett äldre kök då hen renoverat ?
Tror även som Birgit att det är svårt att hitta nya som är likadana .
Men att hitta snarlika och placera dessa bredvid varandra där de syns minst kan ju fungera .
Har den tidigare ägaren möjligtvis återbrukat ett äldre kök då hen renoverat ?
Tror även som Birgit att det är svårt att hitta nya som är likadana .
Men att hitta snarlika och placera dessa bredvid varandra där de syns minst kan ju fungera .
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 060 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 060 inlägg
Även ändå tidigare för jag har för mig att det var ungefär samma typ av gångjärn på 50- och 60-talet. Det var därför jag trodde att det var en kök från de årtiondena som något hade fräschat upp på 70-talet med knoppar.D DaDolly skrev:
Ja det har du rätt i, jag tyckte mig se att gångjärnen gick rakt in i stommen med 2 pinnar vilket hth brukade göra på 80-talet. Men det kan lika gärna vara färg som syns. Luckorna i sig självt andas dock inte 50-60 tal.BirgitS skrev:
Men det är såklart bara spekuleringar . Hen kan ha byggt ihop det av vad som helst och såklart även byggt både luckor och stommar själv från grunden .
Produkter som diskuteras: "byggnadsvård"
Byggnadsvårdarens bibliotek
Fem böcker om byggnadsvård
999 kr inkl moms
1 077 kr
Läs mer
Snygg knpp! Om du vet vad ägaren heter kanske det kan vara värt att ringa och fråga var han köpte knopparna. Annars kan du maila din bild till olika byggnadsvårdsbutiker och fråga, de har ju snarlika knoppar i sitt sortiment även om jag inte kan minnas att jag sett exakt samma.
Klicka här för att svara