Hej, är det någon kunnig som kan berätta vad detta är för panel, den verkar ju spontad men med olika bredd?

Brädpanel med spontade brädor i olika bredd, fastsatta med skruvar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

J
Det är rakkantad falspanel..

• Ritning av rakkantad falspanel 22x145 mm med måttangivelser från Derome AB, daterad 2006-11-29.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J Jansson69 skrev:
Det är rakkantad falspanel..
Okej, men denna verkar bara finnas (vad jag hittat) i 95 bredd som minst, men den på bilden är ju nekligen smalare på de smalaste brädorna

J
N Nygge72 skrev:
Okej, men denna verkar bara finnas (vad jag hittat) i 95 bredd som minst, men den på bilden är ju nekligen smalare på de smalaste brädorna
95 bredden är bara ca 70mm i bredd resterande försvinner i spont..
Jag vet ingen här hemma som har dessa i lager utan vi fick beställa och då 22x95, 22x120 och 22x145 som du har på ritningen alla sågade med samma mått..
Att någon har tre olika storlekar hemma är inte realistiskt utan du får beställa..

• Gilla
Nygge72
  • Laddar…
J Jansson69 skrev:
95 bredden är bara ca 70mm i bredd resterande försvinner i spont..
Jag vet ingen här hemma som har dessa i lager utan vi fick beställa och då 22x95, 22x120 och 22x145 som du har på ritningen alla sågade med samma mått..
Att någon har tre olika storlekar hemma är inte realistiskt utan du får beställa..
Tack

• Gilla
Jansson69
  • Laddar…
Jag har också denna typ av panel på huset i tre olika bredder. Beställde från ett hyvleri och fick då rätt längder, upp till 8 meter med fingerskarv. Dessutom färdigbehandlat med järnvitrio.

N nybyggarn3 skrev:
Jag har också denna typ av panel på huset i tre olika bredder. Beställde från ett hyvleri och fick då rätt längder, upp till 8 meter med fingerskarv. Dessutom färdigbehandlat med järnvitrio.
Varifrån beställde du detta?

J
N Nygge72 skrev:
Alla dom större kan du beställa av Woody, XL bygg, Beijer, Derome säljer oftast bara till företag dock..
Sedan finns alla mindre handlare i landet beroende på var du bor..
Skriv ut ritningen du fick och fråga..

N Nygge72 skrev:
Varifrån beställde du detta?
Det var sju år sedan och jag kommer inte ihåg. Jag bor i Västerbotten och jag har för mig att det var från någon mindre ort i länet.

Jag mins att jag googlade och kontaktade några olika hyvlerier.

• Gilla
Nygge72
  • Laddar…
J Jansson69 skrev:
Alla dom större kan du beställa av Woody, XL bygg, Beijer, Derome säljer oftast bara till företag dock..
Sedan finns alla mindre handlare i landet beroende på var du bor..
Skriv ut ritningen du fick och fråga..
Jag tänkte mest på att han fick den färdigbehandlad

• Gilla
Jansson69
  • Laddar…
N Nygge72 skrev:
Jag tänkte mest på att han fick den färdigbehandlad
Jag minns att det var bra pris också direkt från hyvleriet.

N nybyggarn3 skrev:
Jag minns att det var bra pris också direkt från hyvleriet.
Ja det brukar det vara. Kan jag tycka då jag jämför

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.