Hej forumet! Är på g med att tapetsera på övervåningen i vårt radhus från -76. Befintlig tapet är gammal och ful men framförallt är det något märkligt rödflammigt som till synes har missfärgat tapeten underifrån. Där jag rivit ned tapet för att se hur det ser ut under är känslan att det flammiga sitter kvar under på väggen. Det finns ingen tidigare tapet eller färg under som är boven utan detta är enda lagret.
Mögel! skriker någon. FUKTSKADA raljerar en annan. - Nja säger jag? Det SER ju onekligen kanske så ut på bilderna, men det känns verkligen inte som något organiskt eller fuktigt under tapeten. Ingen konstig lukt finns heller. Min känsla är att det är något typ kemiskt som reagerat under tapeten, klistret eller något annat gammalt tyskt numera förbjudet preparat som man behandlat väggarna med.
Vad tror ni?!
Mögel! skriker någon. FUKTSKADA raljerar en annan. - Nja säger jag? Det SER ju onekligen kanske så ut på bilderna, men det känns verkligen inte som något organiskt eller fuktigt under tapeten. Ingen konstig lukt finns heller. Min känsla är att det är något typ kemiskt som reagerat under tapeten, klistret eller något annat gammalt tyskt numera förbjudet preparat som man behandlat väggarna med.
Vad tror ni?!
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
50% ROT-avdrag istället för 30%. Men blir det billigare?
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
Sjöutsikt - hur värderas det vid försäljning av hus
Köpa & Sälja hus -
Ny kyl/frys - Varför är det så krångligt!!
Kök -
Vad är det här för skyltar/markeringar
Trädgård allmänt -
Täcka för fönster 100%, blir det för varmt?
Värme allmänt