Hej,
Vi har ett sommarhus i Kroatien. Ytterväggarna är sten, sedan har vi en luftspalt är därefter tegel. Tyvärr har de lämnat träplankor i luftspalten mellan stenväggen och tegelväggen som börjat angripas av någon form av mögel. Det är svårt för oss att komma åt och ta bort dessa plankor, men måste nog försöka öppna tegelväggen och plocka bort dem på ngt sätt. Om inte det funkar så hoppas jag kunna få bort fukten med ett nytt fläktsystem.
Nu min fråga: vad för slags mögelsvamp är detta?
Mvh
Vi har ett sommarhus i Kroatien. Ytterväggarna är sten, sedan har vi en luftspalt är därefter tegel. Tyvärr har de lämnat träplankor i luftspalten mellan stenväggen och tegelväggen som börjat angripas av någon form av mögel. Det är svårt för oss att komma åt och ta bort dessa plankor, men måste nog försöka öppna tegelväggen och plocka bort dem på ngt sätt. Om inte det funkar så hoppas jag kunna få bort fukten med ett nytt fläktsystem.
Mvh
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Hej, ingen aning, ser nästan ut som tång. Äkta hussvamp brukar ju vara mer vitaktig men det finns en massa sorter. Ser nyfiket fram emot svar på din fråga!G gavro skrev:Hej,
Mvh
[bild][bild]
Sorry, såg först nu att ngn svarat på inlägget. Här ett par närbilder om det hjälper. De påminner litegrann om röksvamp i strukturen, dvs fot och hatt är i ett och samma stycke. De är relativt torra när man tar i dem. Träet är dock rejält murket (smular sönder).L Lärospånet skrev:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Är detta något att oroa sig för?
Bastu -
Hej! Är det någon som har erfarenheter av detta företag?
Vatten & Avlopp -
Vad är detta ovanför vedpannan?
Ved, Pellets, Flis -
Varför förstöra Det sitter i väggarna?
Byggnadsvård -
Påverkas försäljningspris om det är platta på mark eller plintgrund?
Byggmaterial & Byggteknik