Jag ska göra om golvet i denna utbyggnad pga dålig lukt från golvet. Misstänker fuktig isolering i trossbotten.
Jag funderar även på att bygga igen grunden och ska dränera runt om.
Jag tar gärna emot förslag på lösningar!🙏

• Utbyggnad med rosa fasad och synlig grund, verktyg lutade mot väggen, träd i bakgrunden. Planerad renovering pga dålig lukt och fuktproblem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Utbyggnad med rosa träpanel och synlig trossbotten, antyder problem med dålig lukt och fuktig isolering. Fönster ovanför och synlig grund.
    Skapa konto
  • Grund under utbyggnad med synliga träbjälkar och stenblock, omgiven av jord. Möjlig fuktig isolering i trossbotten diskuteras.
    Skapa konto
  • Trästruktur med fuktiga brädor i en trossbotten, omgiven av jord och stenar. Möjlig fuktproblematik med isolering.
    Skapa konto
Om du har fukt i den trossbotten har du förmodligen läckage genom taket, det ser ut att vara föredömligt luftigt under så därifrån lär det inte komma nån fukt.

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Om du har fukt i den trossbotten har du förmodligen läckage genom taket, det ser ut att vara föredömligt luftigt under så därifrån lär det inte komma nån fukt.
Ja kanske det, ytterpanelen sitter på asfaboard utan luftspalt så misstänker att det kan vara boven i dramat också. Håller på att byta panelen och byter även isoleringen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.