17 997 läst ·
34 svar
18k läst
34 svar
Vad använder ni för sticksågsblad?
Ja du förstår jag sitter här och super om kvällarna och menade att jag använder 244 och inte 277, 144 tycker jag är för brett och är svårt att svänga med, dom flisar ur lite men för mig som är båtsnickare så blir det på baksidan och syns inteMathiasS skrev:
Jag tror vi har lite olika krav på bladen...nimbra skrev:
Jag tror att Mathias kanske skulle ha köpt en B&D Scorpion istället..
På tal om Biltemas blad: Det var väl ingen större styrsel i dem men de levde betydligt längre än Boschbladen när de fick smaka laminatgolv. Jag har inte varit med om något blad som gått av, däremot kan de böja sig om man drar ur sågen ur spåret för fort och bladet slår i på ovansidan innan motorn stannat.
På tal om Biltemas blad: Det var väl ingen större styrsel i dem men de levde betydligt längre än Boschbladen när de fick smaka laminatgolv. Jag har inte varit med om något blad som gått av, däremot kan de böja sig om man drar ur sågen ur spåret för fort och bladet slår i på ovansidan innan motorn stannat.
En sådan saknas i samlingen. Om det inte vore för att den ser fånig ut och dessutom är en B&D skulle man nästan kunna köpa en - nått måste den ju vara bra till?KarlXII skrev:Jag tror att Mathias kanske skulle ha köpt en B&D Scorpion istället..
Medlem
· stockholm
· 483 inlägg
knappt... bara skakar och för ett helvetes liv.MathiasS skrev:
motoriserad fogsvans .... ??? ...trodde motorn skulle göra nån nytta .... inte... handjuckad fogsvans av bra kvalitet är mycket bättre ...har sagt det förut ....plastsladd på en meter sitter bara på skitmaskiner
Skoja bara ju. Såg förresten att Rusta nu kommit med en kopia på skiten. Helt otroligt.
Jag kör förresten med Piranhablad just nu till sticksågen. Inge bra, de är så mjuka och tunna att man inte kan låta bli att svänga fram och tillbaka helt okontrollerat - dessutom blir inte snittet nittio grader utan lutar...suck.
Finns det inget muskelblad som är typ två millimeter tjockt?
Jag kör förresten med Piranhablad just nu till sticksågen. Inge bra, de är så mjuka och tunna att man inte kan låta bli att svänga fram och tillbaka helt okontrollerat - dessutom blir inte snittet nittio grader utan lutar...suck.
Feeesto. Sägs det ju.KarlXII skrev:Skoja bara ju. Såg förresten att Rusta nu kommit med en kopia på skiten. Helt otroligt.
Vi får väl se, har inte haft vägarna förbi en Festosäljare ännu.
Uuuups, på farsans elmotorsåg sitter det bara ett par decimeter. Dessutom är det en B&D :norrlandshus_sthlm skrev:
Festo..............Festo.................Festo
Festo................................................
.........................................................
..........................................................
Oklart Eller ??
Merlin
Festo................................................
.........................................................
Oklart Eller ??
Merlin
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Oj, det var nog nästan den äldsta tråd jag sett väckas upp...
Men för all del, Bosch och Festool gör bra blad.
Men för all del, Bosch och Festool gör bra blad.