Det gäller att byta matta på golv och väggar i badrum, inklusive rivning, spackkling etc men exklusive vvs och el, lite frågande till att bila upp golv som det står, detta är golvbrunn i träbjälkslag. Undrar också då det inte står mer specificerat kring material etc? Någon kunnig som kan svara?

• Skärmdump av inlägg som beskriver processen för renovering av badrumsgolv och väggar med detaljer om rivning och material.
  • Kostnadsförslag för renovering med posterna arbetskostnad, materialkostnader och ROT-avdrag.
Krilleman
Spontant skulle jag säga att det inte lät så våldsamt dyrt med rivningen inräknad. Bilning blir det alltid på gamla flytspacklade golv ovan golvspånet. Men jag är ingen expert på mattläggeri.

Självklart byter du brunnen och får dit en monteringsplatta för träbjälklag enligt konstens alla regler när du endå håller på!

Men jag är dock lite nyfiken på festen (fest material). Är du inbjuden? :p:rofl:

• Gilla
kulle och 1 till
  • Laddar…
S
Hur stort är badrummet?

Krilleman
S Stadsfiskalen skrev:
Hur stort är badrummet?
2,5 kvadrat golv enligt specen.

• Gilla
MH1001
  • Laddar…
S
Krilleman Krilleman skrev:
2,5 kvadrat golv enligt specen.
Tolkade det som att det bara var för bilningen att de byter golvsånskivor bara där.

Krilleman
Jaha, visst kan det vara så. :oops:

(y)

Krilleman Krilleman skrev:
Spontant skulle jag säga att det inte lät så våldsamt dyrt med rivningen inräknad. Bilning blir det alltid på gamla flytspacklade golv ovan golvspånet. Men jag är ingen expert på mattläggeri.

Självklart byter du brunnen och får dit en monteringsplatta för träbjälklag enligt konstens alla regler när du endå håller på!

Men jag är dock lite nyfiken på festen (fest material). Är du inbjuden? :p:rofl:
Ok då är jag med, ja du jag vet inte om jag är bjuden på festen :p

S Stadsfiskalen skrev:
Hur stort är badrummet?
6,5 kvm är badrummet

Verkar som de har missuppfattat ROT-avdraget. Det gäller ju bara på arbetskostnaden. Så, det hela blir nog några tusenlappar dyrare.

Och som sagt, vad är det som ska bilas?

• Gilla
camsod
  • Laddar…
backstad backstad skrev:
Verkar som de har missuppfattat ROT-avdraget. Det gäller ju bara på arbetskostnaden. Så, det hela blir nog några tusenlappar dyrare.

Och som sagt, vad är det som ska bilas?

Ja jag ser det nu, helt galet..... vad oseriöst det känns nu, kommer inte att acceptera denna offert, han som var hem och kollade på badrummet var inte särskilt trevlig heller.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.