Hej!
Har bilat upp mitt badrumsgolv och stött på detta svarta, ser ut som färg, ej svartmögel.
Men vad är det för något?
Finns under hela golvet. Är det något jag måste ta bort?
Har bilat upp mitt badrumsgolv och stött på detta svarta, ser ut som färg, ej svartmögel.
Men vad är det för något?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Finns under hela golvet. Är det något jag måste ta bort?
Instämmer med föregående.
Mitt badrum hade ett tjock lager tjära under slipsatsen och ungefär en meter upp på väggarna. Det luktade gott när jag rev ut allting samtidigt som solen låg på.
Edit: Värm med en hårtork eller varmluftspistol så bör det dofta lite.
Mitt badrum hade ett tjock lager tjära under slipsatsen och ungefär en meter upp på väggarna. Det luktade gott när jag rev ut allting samtidigt som solen låg på.
Edit: Värm med en hårtork eller varmluftspistol så bör det dofta lite.
Renoverare
· Skåne
· 8 524 inlägg
Ja det användes som fuktskydd för i tiden och MÅSTE bort...
Ingenting såsom flytspackel eller annat fäster mot detta nämligen...
Ingenting såsom flytspackel eller annat fäster mot detta nämligen...
Jag bilade bort mitt och gjöt nytt därefter. Jag skulle gissa att om man försöker slipa så kommer tjäran att smälta av värmen och totalt gegga ihop slipen.
Vad har du för konstruktion? Är det betongbjälklag?
Vad har du för konstruktion? Är det betongbjälklag?
Vi har också betongbjälklag och vi valde att bila bort allt gammalt i badrummet så att jag kom ner till bjälklaget. Vi hade alltså en lös kaka ovanpå bjälklaget som var målad med tjära. När allt gammalt var bort så fyllde vi med EPS-cement och tills sist flytspackel. Det ä blev både lättarbetat och rimligt billigt.
Renoverare
· Skåne
· 8 524 inlägg
Det funkar ofta bra med en betongslip men när det blir varmt geggan det fast på skivan så man får "gå ut" på ren betong så den rengörs mellan varven...