Blir galen
Köpt nytt kök och skall montera utkastaren till trädgårdsslangen.
Behöver få varmvatten ut till barnens pool.
Kranen ser ut enligt nedan och är en Tapwell EVO 184 Krom
https://www.tapwell.se/produkter/kok/koksblandare/evo/evo184-kitchen-mixer
https://www.tapwell.se/storage/1D5C...723b454de7a5f42918ac4e8cfd/P-EVO184_PS_SV.pdf
Jag har nu köpt varenda metallbit som går på Järnia och ClasOhlson men hittar ingen rätta för att koppla ihop den med utkastardelen
Vad är det för del jag behöver?
Var kan man köpa den i Stockholm?
Tack på förhand
Köpt nytt kök och skall montera utkastaren till trädgårdsslangen.
Behöver få varmvatten ut till barnens pool.
Kranen ser ut enligt nedan och är en Tapwell EVO 184 Krom
https://www.tapwell.se/produkter/kok/koksblandare/evo/evo184-kitchen-mixer
https://www.tapwell.se/storage/1D5C...723b454de7a5f42918ac4e8cfd/P-EVO184_PS_SV.pdf
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har nu köpt varenda metallbit som går på Järnia och ClasOhlson men hittar ingen rätta för att koppla ihop den med utkastardelen
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Vad är det för del jag behöver?
Var kan man köpa den i Stockholm?
Tack på förhand
Det där är nog inte en standardgänga utan något som är specifikt för just den kranen.
Kranadaptern för inomhuskran, passar inte den? Jag har aldrig testat den men den ser ut att behöva ha någon kant att haka upp på vilket kan bli svårt på den kranen.
Om du verkligen inte har någon annan möjlighet än att använda kökskranen för att fylla poolen så får du bygga något eget med en bit PVC-slang, slangklämma och lämplig koppling för att få ut t.ex. R15utv i andra änden av slangen.
EDIT: Tittade nu hur kranadaptern från Gardena fungerar och man måste mycket riktigt montera en liten extra koppling på sin kran för att få den att fastna där. Den biten passar då inte eller?
Kranadaptern för inomhuskran, passar inte den? Jag har aldrig testat den men den ser ut att behöva ha någon kant att haka upp på vilket kan bli svårt på den kranen.
Om du verkligen inte har någon annan möjlighet än att använda kökskranen för att fylla poolen så får du bygga något eget med en bit PVC-slang, slangklämma och lämplig koppling för att få ut t.ex. R15utv i andra änden av slangen.
EDIT: Tittade nu hur kranadaptern från Gardena fungerar och man måste mycket riktigt montera en liten extra koppling på sin kran för att få den att fastna där. Den biten passar då inte eller?
Då är nog problemet att den är designad för standardkranar men att din Tapwell inte är en sådan. Det framgår inte från ritningarna för din kran om det är någon standardgänga där eller om det är något eget.
Finns det verkligen inget annat ställe att ansluta slangen till?
Finns det verkligen inget annat ställe att ansluta slangen till?
Står inget på varken tapwells hemsida eller pdfen du länkade vilken storlek det är på kranpipen. Men på gardapaketet du hade med på bild så finns det 2 alternativ. M24 utvändig eller M22 invändig. Fick du inte med muttern som du ser på denna bilden?
Den bör passa mellan delarna på din senaste bild. Annars är det ingen standardgänga, och då skulle du kunna dra iväg ett mail till tapwell och se ifall dem kanske kan komma med ett förslag.
Logga in
Skapa konto
Liknande trådar
-
Vad kan detta vara för väggmaterial?
Byggmaterial & Byggteknik -
Vad är detta för flygande insekt?
Hemma hos -
Går det att använd EPS-Betong för att laga husgrund av Lättbetong ute?
Grund & Markarbeten -
Vad är detta för kablar?
Internet - Fiber, Bredband, ADSL, 3G/4G -
Vad är det här för koppling och hur får man den tät?
Vatten & Avlopp