yonna yonna skrev:
Vem bor här? Är det vår gode expertvän från Antikrundan? Vilkenmakalös inredning - ger en air av livsglädje!
Efter att kikat mer noga är jag övertygad om att jag har rätt: se alla karotter i köket (hans passion för keramik), all blandad kompott när det gäller tavlor och de fina gamla ljusstakarna. Han lär sälja ut en del av bohaget... För att ge plats för mer samlande? Jag är väldigt imponerad!
 
Endel slantar där. :D
 
H Haget skrev:
[länk]

Wow
Alltid förvånad när detaljer bevarats så bra. Tänker mig att det kan inte ha bott småbarn där senaste generationerna. :)
 
H
S johd01 skrev:
Alltid förvånad när detaljer bevarats så bra. Tänker mig att det kan inte ha bott småbarn där senaste generationerna. :)
hehe, nä troligen har inget barn ens kommit över tröskeln till den lyan - någonsin
 
Gammelnörden
Det är pastisch-renoverat typ sent 20- tidigt 30-tal...
 
Scout Scout skrev:
[länk]
Riktigt stiligt!
En gård som verkligen berättar sin historia i många lager. Lär inte bli svårsålt! Klickar i många av rutorna för ett ståndsmässigt boende. (Synd att en inte är tillräckligt ekonomiskt ståndsmässig själv ;).)
 
  • Gilla
Scout
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Riktigt stiligt!
En gård som verkligen berättar sin historia i många lager. Lär inte bli svårsålt! Klickar i många av rutorna för ett ståndsmässigt boende. (Synd att en inte är tillräckligt ekonomiskt ståndsmässig själv ;).)
Haha ja tyvärr är det ju så att min plånbok inte matchar min smak :D
 
  • Haha
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Lite förvånande att den inte styckades innan försäljning. 80 ha är lite lite för att driva kommersiellt och lite mycket att köpa för skojs skull. Samtidigt är det förstås trevligt att det finns fina gårdar kvar med tillhörande mark.
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Lite förvånande att den inte styckades innan försäljning. 80 ha är lite lite för att driva kommersiellt och lite mycket att köpa för skojs skull. Samtidigt är det förstås trevligt att det finns fina gårdar kvar med tillhörande mark.
Jaa lite för lite fokus på stalldelen för att marknadsföras som hästgård... kan vara jakträtten som är tänkt som usp
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.