Byggahus.se
FG FG skrev:
Jag ska köpa det och sätta in plastfönster!
Kanon, jag bor precis i närheten och behöver sådana fönster till mitt hus - då behöver jag inte åka långt för att få tag på fönster... ;).

@HOBBY ARCHITECT
Huset var långt från ruckel - snarare en av de sekelskifteshus med mest potential som bjudits ut i området senaste åren undantaget några extremt dyra, och i många områden i Stockholm kostar normala hus mellan 6 och 8. Sunt eller ej kan diskuteras, men så är det ju...
 
Martin_B
@JohanLun finns ju inga interiörbilder... tråkigt. Vet du hur det ser ut invändigt?

Uppe i 8,44 miljoner nu förresten
 
Martin_B Martin_B skrev:
@JohanLun finns ju inga interiörbilder... tråkigt. Vet du hur det ser ut invändigt?

Uppe i 8,44 miljoner nu förresten
Välbevarat men med 60tals standard och renoveringsbehov. Men original dörrar mm finns. Fiskbensparkett på nedervåningen. Jättepotential, men mycket jobb... Inte så bra tomt tyvärr.
 
  • Gilla
Martin_B
  • Laddar…
Martin_B
F FunkishJonny skrev:
Förvisso inte ett helt hus, men här är en 30-talslägenhet med lite extra: ([länk]).
Nä, men det här går inte vettu. Det är en lägenhet. Du får vända dig till byggalägenhet.se istället!

:D

Väldigt charmig lägenhet faktiskt. Tror man inte när man ser byggnaden utifrån!
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Gammelnörden
Sevedstorp 125 - Mellangården i Bullerbyn, Mariannelund
3 rok, 85m2 Pris: 850 000 kr - Budgivning pågår

https://www.lansfast.se/hitta/villa...elund/sevedstorp-125/cmvilla4l6jk43mrn6bou79/
Traditionellt rött svenskt torp med vita knutar i Sevedstorp, omgivet av en lummig trädgård och ett staket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

saxat ur annons;
I Pelarne socken ligger Sevedstorp i vackra omgivningar! Ett stycke kulturhistoria söker ny ägare! Torpet där Astrid Lindgrens pappa - Samuel August växte upp. Långt senare skulle Sevedstorp bli vida känt i Astrids berättelse om barnen i Bullerbyn. Det var här i Mellangården som Lisa och hennes två äldre bröder Lasse och Bosse bodde. Torpet har tre rum och kök och badrum, charmigt med spegeldörrar, breda golvplank och rörspisar. Uthuslänga och gammaldags trädgård.
 
  • Gilla
April Skies och 1 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Hyresfastighet för 795 000 kr. :surprised:
Ok, den ligger i Bräcke.
Byggnadsår 1929

[bild]

[länk]
Vad är haken? Verkar för lönsamt
 
Ja alltså jag tyckte att det var otroligt billigt.
 
Byurn Byurn skrev:
Vad är haken? Verkar för lönsamt
Att den ligger i Bräcke :crysmile:
Det är ju inte världens metropol direkt
 
fgo fgo skrev:
Att den ligger i Bräcke :crysmile:
Det är ju inte världens metropol direkt
Ett överskott efter driftskostnader på 100 000 är ju ändå 12% på priset eller så. Oavsett var huset ligger.:thinking:
 
Haken?
Renoveringsbehov kanske? Dags att måla om, tråkigt plåttak mm.
Plus att man faktiskt inte kan bo i huset, då allt är uthyrt.
 
Haken med Bräcke är väl i första hand att det är utflyttningsbygd, dvs det är svårt att få skötsamma hyresgäster utan det blir gärna av stat eller kommun utplacerade hyresgäster.

Det är rätt stort renoveringsbehov, men om man köper huset, bor där själv och tycker om att renovera så kan man nog försörja sig på att hyra ut. Allt under förutsättning att man får hyresgäster vill säga....
 
  • Gilla
ramafred
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
. Allt under förutsättning att man får hyresgäster vill säga....
Det är ju redan uthyrt. Vem vräker du?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.