1 598 läst ·
23 svar
2k läst
23 svar
VA Plasthylsa i Skåne i helgen
Jag vill inte vara en "party-pooper".P ptk skrev:
Men läs innan du åker flera onödiga mil tills du äntligen kommer till dörren:
https://www.akerholmsror.se/kontakt--oeppettider
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Under tiden tas tacksamt emot tips på hur jag kan få in detta kopparrör på plats? Skruvat loss fastsättningen i taket så stålröret är lös, jag kan trycka ner stålröret rätt långt, men det räcker ändå inte för att få in den i kopplingen och jag vågar inte trycka mer. Hur gör man nu??
Stålröret Dy 17mm och kopparrör 15mm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har ingen koll på vad som finns till värmeanläggningar men en skjutmuff/koppling är ju det självklara valet, om det nu finns.P ptk skrev:Under tiden tas tacksamt emot tips på hur jag kan få in detta kopparrör på plats? Skruvat loss fastsättningen i taket så stålröret är lös, jag kan trycka ner stålröret rätt långt, men det räcker ändå inte för att få in den i kopplingen och jag vågar inte trycka mer. Hur gör man nu??
[bild]
Blir inte klok på det där, på Vatettes hemsida finns Lången i 22 och 28, förkromad i 12 och 15. Hade jag hittat i 18 så hade jag kunnat byta ut kopparröret till 18. Hittar inget i 15x18 iheller.P Prodigys skrev:
Avpassa längden på kopparröret så det inte är onödigt långt. Ta sen i lite mer imte bara nedåt utan isär också. Ser ut att vara bra förutsättningar med upphängningen loss, järnrörsdelen tål hårda tag om det behövs.P ptk skrev:Under tiden tas tacksamt emot tips på hur jag kan få in detta kopparrör på plats? Skruvat loss fastsättningen i taket så stålröret är lös, jag kan trycka ner stålröret rätt långt, men det räcker ändå inte för att få in den i kopplingen och jag vågar inte trycka mer. Hur gör man nu??
[bild]
Glömde skriva men jag gick på din linje och det funkade hur bra som helst, tack för tipset!GK100 skrev:
Klicka här för att svara