Hej!
Jag har gjort den här skissen. Jag vet att det här inte är platsen att skriva om el men min fråga har både vatten och el. Min fråga är enkel:
Var beställer man för vamätare och elmätare? Vem ska installera dem? Var kan jag se hur mycket det kommer att kosta att köpa dem?
Tack!

Jag har gjort den här skissen. Jag vet att det här inte är platsen att skriva om el men min fråga har både vatten och el. Min fråga är enkel:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Var beställer man för vamätare och elmätare? Vem ska installera dem? Var kan jag se hur mycket det kommer att kosta att köpa dem?
Tack!
Vattenmätare och elmätare får du på köpet när du ansluter dig till el- respektive vattennätet. Själva mätaren tillhör leverantören, så det är inget du ska köpa själv. Kolla med El- respektive VA-bolagen som är verksamma i ditt område.
Tack för det snabba svaret!useless skrev:
För vatten är det kommun som jag ska betala 'Anslutningsavgiften' för vatten, avlopp och dagvatten, kommer va-mätare ingå i den avgiften?!
Tack!
Bästa svaret
Ja, mätare ingår. Men du måste ordna med en godkänd mätarplats med en vattenmätarkonsol. Prata med kommunens vattenbolag så får du veta allt du behöver.
Både vatten- och elbolaget kan ha synpunkter på vart deras inkommande ledningar och mätare sitter, så det är bra att fråga först.
Både vatten- och elbolaget kan ha synpunkter på vart deras inkommande ledningar och mätare sitter, så det är bra att fråga först.
Redigerat:
Klicka här för att svara