2 111 läst ·
7 svar
2k läst
7 svar
V-presskoppling till 16mm?
Ska dra 15mm kromade utanpåliggande rör i badrummet källaren och för varmvattnet är det 16mm kopparrör, kallvatten 22mm. Ska jag använda 18 till 15 förminskningsnippel, eller finns det 16 till 15?
Får inte gjuta in klämringskopplingar, annars hade det funkat.L lordi skrev:
Var klar med tätskikt och skulle "bara" sätta stödlist för andra raden väggklinker. Borrade rätt in i den lödda T-kopplingen för varmvattnet i badrummet...
Hade det inte suttit två X-kopplingar för VV och KV högst upp i väggen hade jag dragit därifrån istället. På andra sidan ligger pannrummet, så rören grenar sig till övervåningen.
Du får inte gjuta in presskopplingar heller om man ska följa gällande branschregler. Men om man tvunget måste så är ju en presskoppling bättre.T Tigermilk skrev:Får inte gjuta in klämringskopplingar, annars hade det funkat.
Var klar med tätskikt och skulle "bara" sätta stödlist för andra raden väggklinker. Borrade rätt in i den lödda T-kopplingen för varmvattnet i badrummet...
Hade det inte suttit två X-kopplingar för VV och KV högst upp i väggen hade jag dragit därifrån istället. På andra sidan ligger pannrummet, så rören grenar sig till övervåningen.
Klicka här för att svara