Så får man inte göra. Brinner det, får man KANSKE inget på försäkringenpelpet skrev:Kanske ni kan göra så här:
Uttag i underskåpen och sen ett kabelgenomföringar i bänkskivan av den typ man har på skrivbord, eller ännu hellre av någon helt tät modell. Alla former av maskiner som står permanent på bänkskivan kopplas in här. Då kan ni också dra ner sladdarna och slipper ha en bunt fula kablar som besudlar bänkskivan.
[bild]
Vill ni inte ha en sån genomföring så kanske ni kan lägga en liten metallprofil eller liknande i kant inne mot väggen, klippa loss kontakten på maskinerna, föra ner kaben genom ett väldigt litet hål i profilen och sen montera en ny kontakt på maskinen.
Sen kör ni så många maskiner som möjligt på batteri. T.ex. stavmixern. Och vill man prompt koppla in någon fler elmaskin så får man ha helt infällda uttag i överskåpen eller uttagen inne i skåpen.
Tack för att du försökte.
Vad är det som är förbjudet i det förfarandet? Är det att maskinen sitter fast? För det går ju fortfarande att dra ut kontakten.
Som jag förstått det så får man byta stickproppar på maskinen men det påverkar väl CE-märkningen och eventuellt garantin.
Som jag förstått det så får man byta stickproppar på maskinen men det påverkar väl CE-märkningen och eventuellt garantin.
Det blir nog bra det.Atom skrev:
Förvisso tar manicken lite plats inne i skåpen, men det är ju oundvikligt. Det blir iaf stilrent på utsidan och tillgång till många uttag.
Det beror väll helt på vad man gillar. Elko Plus tycker jag är bland de snyggaste uttagen som finns. Iallafall i den prisklassen som de ligger i. Smaken är som baken. Men gamla Eljo Trend är väll bland de tråkigaste som finns 
Medlem
· Västerbottens län
· 18 072 inlägg
Kommer denna popup alltid att vara uppe?
Eller kommer brödrosten alltid vara ansluten.
Eller kommer man att orka dra ur den varje gång?
Nu vet jag ju inte planlösningen så jag gissar bara.
Protte
Eller kommer brödrosten alltid vara ansluten.
Eller kommer man att orka dra ur den varje gång?
Nu vet jag ju inte planlösningen så jag gissar bara.
Protte
Protte.
Vi har inget framme. Äger inte ens en brödrost. Vattenkokaren plockas fram vid behov.
Min fru hatar oordning som är vanlig bland barnfamiljer. Våra barn försöker ha lika rent. Men det blir svårt med barn (menar deras barn dvs våra barnbarn.)
Vi har inget framme. Äger inte ens en brödrost. Vattenkokaren plockas fram vid behov.
Min fru hatar oordning som är vanlig bland barnfamiljer. Våra barn försöker ha lika rent. Men det blir svårt med barn (menar deras barn dvs våra barnbarn.)
Redigerat:
Vad det gäller våran popup är den ofta uppe..... Men då använder vi vattenkokare,brödrost och äggkokare ganska ofta. Men ska det ex lagas mycket mat lr bakas plockas den ner
Nu sitter det ju också i ett hörn så den tar inte mycket plats och är inte i vägen för det dagliga
Klicka här för att svara