nikasp
Nu har jag kört fast i tanken lite. Jag har en Philips Hue LED-slinga som ska löpa i takskenan och jag tänkte dra in kabeln vid den oranga pilen vid tak. Jag vill ha el på insidan av skjutdörrarna men planen att sätta en ROT-dosa på insidan, antingen mata från uttaget som syns eller från andra sidan där uttaget sitter på "insidan" av skjutdörrarna.
Men.. det finns inte plats för uttag och strömomvandlare OCH nedersta lådan. Workaround är att flytta upp nedersta lådan något men finns andra kreativa lösningar? Det är väldigt tight mot vägg.

Bild på ett öppet garderobsskåp med skenor och lådor, orange pil pekar på en plats i taket för LED-slingans kabel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
S
Sätt uttaget högt upp under taket.
 
  • Gilla
nikasp
  • Laddar…
nikasp
S sinuslinus skrev:
Sätt uttaget högt upp under taket.
Känns ju jäkligt avigt och fult även om det inte kommer att synas så ofta. Ogillar starkt konstiga placeringar på brytare och annat. Kanske får flytta den där nedersta backen ändå...
 
Om uttaget ska mata slingan så tycker jag det är en högst naturlig placering uppefter taket.
 
  • Eluttag placerat högt på väggen nära taket med kablar som löper längs med en hylle.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
nikasp
  • Laddar…
nikasp
Jag ska klura lite, tack!
 
  • Gilla
tttomten
  • Laddar…
Vad är/räknas som en konstig placering?
Ska uttaget driva något i takhöjd är väl det naturligaste att placera det där? Taklampan har ju sina uttag i taket...
I vår skjutdörrsgarderob har vi uttaget i höjd med övriga i rummet (garderoben är efterkonstruktion i rummet) men jag skulle önska att de som gjorde det hade satt det där det används istället. Mindre vackert med en kabel klamrad utanpåliggande över hela väggen i garderoben istället.
 
nikasp
Jag har lite i bakhuvudet att det här rummet kanske inte är vårt för alltid. När barnen blir större är det det bästa rummet att dela av så därför jag tvekar lite lätt på ett uttag vid tak.
 
Det kan ju förstås vara en anledning. :)
 
  • Gilla
nikasp
  • Laddar…
BirgitS
nikasp nikasp skrev:
Jag har lite i bakhuvudet att det här rummet kanske inte är vårt för alltid. När barnen blir större är det det bästa rummet att dela av så därför jag tvekar lite lätt på ett uttag vid tak.
Men den dagen går det ju att ta bort uttaget, dra bort trådarna och fylla igen hålet.
 
  • Gilla
tommib och 1 till
  • Laddar…
nikasp
Japp, vi får se. Undrar hur länge kabeln får hänga ”temporärt” ut på framsidan... Vi flyttade in för fem år sedan och fortfarande lådor och annat framme sedan dess. Skyller på småbarnsåren.

Rörigt sovrum reflekterat i en spegelgarderob med vuxen och barn, lådor och oöppnade flyttlådor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.