Jag ska fixa ett uttag i trädgården och det finns 30 m avstånd mellan huset och där jag vill uttaget ska vara.Hur kan jag fixa kabeln? Underifrån marken eller i luften?
 
Det är oftast en smaksak, oftast gräver man ner kabel.

kabelförläggning & inkoppling är ”behörighetskrävande” arbete.

Det gäller att välja rätt typ av kabel för förläggningssättet, samt rätt grovlek med hänseende på bla utlösningskraven, spänningsfall mm.
 
Demmpa Demmpa skrev:
Det är oftast en smaksak, oftast gräver man ner kabel.

kabelförläggning & inkoppling är ”behörighetskrävande” arbete.

Det gäller att välja rätt typ av kabel för förläggningssättet, samt rätt grovlek med hänseende på bla utlösningskraven, spänningsfall mm.
Demmpa Demmpa skrev:
Det är oftast en smaksak, oftast gräver man ner kabel.

kabelförläggning & inkoppling är ”behörighetskrävande” arbete.

Det gäller att välja rätt typ av kabel för förläggningssättet, samt rätt grovlek med hänseende på bla utlösningskraven, spänningsfall mm.
Tack för hjälpen!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.