Vi flyttade till ett 1900 tals hus för 2 år sedan. Ompanelat 2011 , kök renoverat 2014.
Nu skulle jag måla om och då upptäcker vi att det inte finns någon utsugskanal. Detta hål i yttervägg har missats när de panelade om huset och snickarna har missat detta vid köksrenovering. Jag tyckte det var konstigt att det var så osigt mot taket och fick därav en förklaring.

Dolda fel är anmält men det går långsamt och jag har börjat tröttna. Nu funderar vi på att bara sätta in en ny kolfiltefläkt? För ogh nackdelar? Vi har kaminer i varje rum samt en vedspis med en lucka ovanför som.man kan öppna eller stänga. Vi har alltså bra ventilation i hela huset. Nya fönster med ventiler osv. Renoverat kök med vita skåp och utan synlig utsugskanal, och funderingar kring installation av kolfilterfläkt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hörn av kök i 1900-talshus med missat hål i väggen, vit skafferi, gammal spis och städutrustning.
Skapa konto
Orenoverad vägg med gammal fläkt och öppning där en utsugskanal saknas.
Skapa konto
Renoverat kök med vita skåp och utan synlig utsugskanal, och funderingar kring installation av kolfilterfläkt.
Skapa konto
Hörn av kök i 1900-talshus med missat hål i väggen, vit skafferi, gammal spis och städutrustning.
Skapa konto
Orenoverad vägg med gammal fläkt och öppning där en utsugskanal saknas.
Skapa konto
Kök under renovering med avflagad väggfärg och en fläkt som saknar utblås, kopplad till ett synligt rör som leder mot taket.
Skapa konto

P
med en kolfilterfläkt får du det som nu men slipper den värsta lukten.
för att få ut ånga och os är det kanal som gäller vilket är mycket enkelt i Ert fall

Varför tar ni inte upp ett hål i panelen och öppnar kanalen?

tttomten tttomten skrev:
Varför tar ni inte upp ett hål i panelen och öppnar kanalen?
För vi är lite osäkra på hur vi ska göra för att det ska bli rätt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.