Ja, det är två ord som i stort sett betyder samma sak.
Dock har de lite olika innebörd.
Utsättning är något man gör med profiler för att kunna placera en byggnad på rätt plats i höjdled och plan.
Utstakning är något man gör med pinnar för att markera konturen (oftast av tomter) men dessa anger ju bara ett läge i plan och inte i höjdled.