2 448 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Utrymme för cirkulationspump/fördelning golvvärme
Hur stor plats tar skåpet där den vattenburna golvvärmen kommer upp ur plattan?
Först fick jag veta att man kunde ha det i ett skåp i tvättstugan 60x60, men idag fick jag
veta att det är B70xB70xD10, stämmer det eller finns det olika skåp kanske?
Det ska väl luftas ibland, om jag inte missförstått? Hur ofta behöver man komma åt detta skåp, 1ggr/månad eller 1/ggr år typ?
Behöver det vara vattensäkrat där man samlar uppgången av rören, alltså placerat i tvättstuga eller badrum
eller kan det ligga vartsomhelst i huset?
Gärna snabba svar, måste ta beslut om placering till imorgon!
Först fick jag veta att man kunde ha det i ett skåp i tvättstugan 60x60, men idag fick jag
veta att det är B70xB70xD10, stämmer det eller finns det olika skåp kanske?
Det ska väl luftas ibland, om jag inte missförstått? Hur ofta behöver man komma åt detta skåp, 1ggr/månad eller 1/ggr år typ?
Behöver det vara vattensäkrat där man samlar uppgången av rören, alltså placerat i tvättstuga eller badrum
eller kan det ligga vartsomhelst i huset?
Gärna snabba svar, måste ta beslut om placering till imorgon!
Hur brett det behöver vara beror på hur många slingor du har. (Hur bred fördelaren är).
Hur högt det behöver vara beror på vem som monterar fördelaren. (Hur långa slangarna kapas).
Vår fördelare är 70x70x10.
Det är inte ofta du behöver komma åt...kanske ett par gånger per år om man behöver justera en slinga eller så....
Det behöver inte vara vattensäkrat utan kan byggas in i en vägg eller vad som helst.
Hur högt det behöver vara beror på vem som monterar fördelaren. (Hur långa slangarna kapas).
Vår fördelare är 70x70x10.
Det är inte ofta du behöver komma åt...kanske ett par gånger per år om man behöver justera en slinga eller så....
Det behöver inte vara vattensäkrat utan kan byggas in i en vägg eller vad som helst.
Klicka här för att svara