Skumpe
Bananskalare Bananskalare skrev:
Om det bara hade varit så att du inte höll med mig eller inte skrivit det jag vill läsa så hade det varit okej. Då hade allt varit en helt annan sak.
Men nu sysslar du med något helt annat. Du verkar ha bestämt dig för att allt vi gör är fel. och att TS redan fått sitt svar. Så samtliga dina inlägg består i att berätta att vi gör fel. Men vad gör du själv? På vilket sätt har du hjälpt TS med sina problem?
Bananskalare eller inte. Men jag tror att fler än jag stör mig på att du inte valt att läsa den där boken jag tjatat om
(den om bananskalning)
Om du i tråd efter tråd "hjälper" genom att ställa irrelevanta frågor som inte har med TS frågeställningar att göra så tycker jag det är positivt att du till slut stöter på patrull. Du har väl fått dig en tankeställare rimligen.
 
Skumpe Skumpe skrev:
Om ditt modersmål är svenska så ska det inte vara svårt att förstå.

Han vill ha tag i en person som är kunnig på området "parkslide", kan tänka sig att mot betalning författa ett dokument som ska "fokusera på att fortast möjligt bekämpa bestånden giftfritt" och TS vill också att den här personen ska ha någon slags trovärdighet i ämnet så relevanta meriter är underförstått att det måste finnas.

När det gäller 1) i ditt inlägg hjälper det inte TS eftersom att man rimligen inte kan komma till en domstol med utskrifter från Byggahus.se. När det gäller 2) är det inte en del av frågan utan en del av din nyfikenhet och vad jag kritiserade i mitt inlägg du citerar.
När du läser mina inlägg, får du då anledning att tro att jag har språksvårigheter? Förstår du inte vad jag skriver, och vad beror det i så fall på? Härskartekniker kan du släppa, de biter inte på mig. Jag ställde en saklig fråga i neutral ton till dig, inte något personangrepp eller kritik mot dig eller TS.

Du har fortfarande inte besvarat min fråga.

Nu skriver du att TS ska till domstol, och att det behövs trovärdigt underlag från en expert. Jag anser att gör att besvara fullständigt behöver vi veta vad server för typ av ärende i domstol. TS ger ju en del annan bakgrund om att de köpt tomt och så vidare som i så fall är helt irrelevant om vi endast ska bry os om att hitta expert på att bli av med parkslide.
 
  • Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Skumpe Skumpe skrev:
Om du i tråd efter tråd "hjälper" genom att ställa irrelevanta frågor som inte har med TS frågeställningar att göra så tycker jag det är positivt att du till slut stöter på patrull. Du har väl fått dig en tankeställare rimligen.
Men då är du alltså lika illa som mig?
dina inlägg har inte hjälpt ts eller någon annan. Och det är alltså princip som mig.
Tänk! någon här som gör precis som mig! ingenting...
 
Skumpe Skumpe skrev:
Skriva här? Du får läsa inlägget igen. Och det är ok att inte förstå, du kan fråga någon.

Att byta jurist har inget med ts fråga att göra.
Som sagt, du har inte svarat något på ts frågor samt läst dessa väldigt slarvigt.
men tipset om att byta jurist är ett väldigt enkelt men bra råd. En jurist som får sin klient tro det är möjligt att driva ett mål av denna karaktär är ingen vettig jurist. Svaret är en utveckling av frågan som ställdes.
När du kliver inte och spelar lattjo så tänk på hur och vilka saker som diskuteras.
det hade varit skillnad om vi hade sagt byt frisör.... dina rör behöver bytas . der har inget med ts att göra
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
Pin: Hur ska den här meningen tolkas?
” Jag anser att gör att besvara fullständigt behöver vi veta vad server för typ av ärende i domstol. ”
 
  • Haha
Festlund och 1 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Pin: Hur ska den här meningen tolkas?
” Jag anser att gör att besvara fullständigt behöver vi veta vad server för typ av ärende i domstol. ”
Eeh alltså jo hehe så här att…
…mobilens rättstavning :oops:

”Jag anser att för att besvara fullständigt behöver vi veta vad det är för typ av ärende i domstol”

Jag har korrigerat det med fet stil hur jag tolkar meningen vilket också är vad jag försökte skriva.

Lite ofrivillig humor när språkförståelse diskuteras :D. Jag tror dock sådana automatiska rättningar och eventuella felskrivningar av misstag kan tolkas korrekt och dessutom särskiljas från bristande läs eller skrivförmåga med lite fantasi.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Skumpe
P Pin skrev:
När du läser mina inlägg, får du då anledning att tro att jag har språksvårigheter? Förstår du inte vad jag skriver, och vad beror det i så fall på? Härskartekniker kan du släppa, de biter inte på mig. Jag ställde en saklig fråga i neutral ton till dig, inte något personangrepp eller kritik mot dig eller TS.

Du har fortfarande inte besvarat min fråga.

Nu skriver du att TS ska till domstol, och att det behövs trovärdigt underlag från en expert. Jag anser att gör att besvara fullständigt behöver vi veta vad server för typ av ärende i domstol. TS ger ju en del annan bakgrund om att de köpt tomt och så vidare som i så fall är helt irrelevant om vi endast ska bry os om att hitta expert på att bli av med parkslide.
Du vägrar acceptera TS inramning av frågan. Din nyfikenhet är viktigare. Det är detta som är problemet och du framhärdar.

Som i golf får man slå bollen där den ligger. Svara på frågan så som den är ställd. När du gjort det kan du möjligen efterfråga mer information om det är relevant och kommer ändra ditt svar.

Men problemet här är att man inte besvarar frågan utan bara frågar efter mer information.

Respektlöst mot TS. Återkommande problem på Byggahus och du är en del av det. Något för dig att reflektera över.
 
Skumpe
Bananskalare Bananskalare skrev:
Men då är du alltså lika illa som mig?
dina inlägg har inte hjälpt ts eller någon annan. Och det är alltså princip som mig.
Tänk! någon här som gör precis som mig! ingenting...
TS har markerat mitt som bästa svar så TS delar i vart fall inte din uppfattning. Tänka sig va! Tänk, tänk tänk!
 
Skumpe
Bananskalare Bananskalare skrev:
Som sagt, du har inte svarat något på ts frågor samt läst dessa väldigt slarvigt.
men tipset om att byta jurist är ett väldigt enkelt men bra råd. En jurist som får sin klient tro det är möjligt att driva ett mål av denna karaktär är ingen vettig jurist. Svaret är en utveckling av frågan som ställdes.
När du kliver inte och spelar lattjo så tänk på hur och vilka saker som diskuteras.
det hade varit skillnad om vi hade sagt byt frisör.... dina rör behöver bytas . der har inget med ts att göra
"Byt jurist" är inte svar på TS fråga. Det är ett foster av dina antaganden. Svara på frågan så som den är ställd. TS kan mycket väl ha gjort alla dessa överväganden som du vill "hjälpa till" med redan och har ingen avsikt (av olika tänkbara skäl) att redogöra för dessa på Byggahus.
 
Skumpe
P Pin skrev:
Eeh alltså jo hehe så här att…
…mobilens rättstavning :oops:

”Jag anser att för att besvara fullständigt behöver vi veta vad det är för typ av ärende i domstol”

Jag har korrigerat det med fet stil hur jag tolkar meningen vilket också är vad jag försökte skriva.

Lite ofrivillig humor när språkförståelse diskuteras :D. Jag tror dock sådana automatiska rättningar och eventuella felskrivningar av misstag kan tolkas korrekt och dessutom särskiljas från bristande läs eller skrivförmåga med lite fantasi.
För att besvara frågan fullständigt kanske vi egentligen skulle behöva besöka TS hemma och inspektera på plats.
 
Skumpe Skumpe skrev:
"Byt jurist" är inte svar på TS fråga. Det är ett foster av dina antaganden. Svara på frågan så som den är ställd. TS kan mycket väl ha gjort alla dessa överväganden som du vill "hjälpa till" med redan och har ingen avsikt (av olika tänkbara skäl) att redogöra för dessa på Byggahus.
Svårt att ge ett bra svar på en fråga som handlar om ett fel som inte är ett fel. Dvs det finns inget olagligt eller fel att ha denna växten på tomten och därigenom inget brott att kunna gå till rätten med. Detta borde en bra jurist redan veta och då är rådet att byta jurist väldigt relevant i denna tråd.
 
  • Gilla
MrDizzy och 4 till
  • Laddar…
Skumpe
perra i skogen perra i skogen skrev:
Svårt att ge ett bra svar på en fråga som handlar om ett fel som inte är ett fel. Dvs det finns inget olagligt eller fel att ha denna växten på tomten och därigenom inget brott att kunna gå till rätten med. Detta borde en bra jurist redan veta och då är rådet att byta jurist väldigt relevant i denna tråd.
Du har inte all information.

Svara på TS konkreta fråga. Ämnet för tråden går att läsa i trådstarten.
 
Skumpe Skumpe skrev:
Du vägrar acceptera TS inramning av frågan. Din nyfikenhet är viktigare. Det är detta som är problemet och du framhärdar.

Som i golf får man slå bollen där den ligger. Svara på frågan så som den är ställd. När du gjort det kan du möjligen efterfråga mer information om det är relevant och kommer ändra ditt svar.

Men problemet här är att man inte besvarar frågan utan bara frågar efter mer information.

Respektlöst mot TS. Återkommande problem på Byggahus och du är en del av det. Något för dig att reflektera över.
Jag frågar inte av nyfikenhet. Kanske andra gör det, vilket jag inte kan avgöra. Jag ser inte hur du kan avgöra att jag frågar av nyfikenhet. Jag frågar för att få mer information för att sedan svara.

Varför ska jag slå bollen där den ligger? Är det inte bättre att flytta på den, alltså ställa följdfråga först för att sedan ge ett bättre underbyggt svar. Har TS spelat bollen till ett optimalt läge i denna fråga tycker du?

Skjut först och fråga sedan är iofs också en taktik.

Ingen av oss är ombud för TS i detta, så kanske TS själv kan ge sin egen syn. Annars är jag väl en del av det du tycker är ett problem, fast jag inte har det uppsåt du försöker tillskriva mig.
 
  • Gilla
MrDizzy och 3 till
  • Laddar…
Skumpe Skumpe skrev:
Du har inte all information.

Svara på TS konkreta fråga. Ämnet för tråden går att läsa i trådstarten.
Har läst hela tråden, så vet precis vad som skrivits.
Med den informationen TS gett så finns det ju inte något att kunna driva rättsligt och dessutom ha minsta chans att vinna. Därför är ju dom bästa råden att han ska lägga ner detta innan det blir onödigt dyrt.
 
  • Gilla
MrDizzy och 5 till
  • Laddar…
Skumpe Skumpe skrev:
För att besvara frågan fullständigt kanske vi egentligen skulle behöva besöka TS hemma och inspektera på plats.
Nej. Det var det experten skulle ge utlåtande om, om hen behöver göra ett besök på plats eller inte är vid sidan av frågeställningen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.