H
Sitter och läser igenom lite historia på min fastighet från 50 talet. Där står det att för fastigheten gäller "utomplansbestämmelser" Vad menas med det egentligen?
 
Enligt NE:

"äldre planinstitut som infördes med stadsplanelagen 1931 och fortlevde med vissa ändringar tills plan- och bygglagen trädde i kraft 1987"

Läser man vidare känns det som en lösare och äldre version av översiktplan.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.