H Hopplunda #1 Bannad · Östergötaland · 223 inlägg 4 aug 2008 10:23 Hopplunda Bannad Östergötaland 223 inlägg 4 aug 2008 10:23 #1 Sitter och läser igenom lite historia på min fastighet från 50 talet. Där står det att för fastigheten gäller "utomplansbestämmelser" Vad menas med det egentligen?
Sitter och läser igenom lite historia på min fastighet från 50 talet. Där står det att för fastigheten gäller "utomplansbestämmelser" Vad menas med det egentligen?
Johan Gunverth #2 Diversearbetare · Göteborg · 11 188 inlägg 4 aug 2008 13:53 Johan Gunverth Diversearbetare Göteborg 11 188 inlägg 4 aug 2008 13:53 #2 Enligt NE: "äldre planinstitut som infördes med stadsplanelagen 1931 och fortlevde med vissa ändringar tills plan- och bygglagen trädde i kraft 1987" Läser man vidare känns det som en lösare och äldre version av översiktplan.
Enligt NE: "äldre planinstitut som infördes med stadsplanelagen 1931 och fortlevde med vissa ändringar tills plan- och bygglagen trädde i kraft 1987" Läser man vidare känns det som en lösare och äldre version av översiktplan.