Hejsan, jag håller på med ett lock till en stor dynlåda på altanen där jag tänkte använda en 9 mm slitskyddsplywood som tätskickt men på den tänkte jag limma sågade lister av tryckimpregnerat virke kanske 5 mm tjocka. jag inser såklart att allt virke sväller och krymper med luftfuktighet.
Någon som har tips på lim samt om någon har synpunkt på om detta kommer att fungera...
Hälsningar peter
 
Utomhuslim av 1-komponents uretantyp funkar fint generellt. Problemet är nog snarare ytskiktet på plywooden. Inte mycket brukar fästa i den.
 
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Utomhuslim av 1-komponents uretantyp funkar fint generellt. Problemet är nog snarare ytskiktet på plywooden. Inte mycket brukar fästa i den.
Okej tack, jag får prova mig fram för att se om det fäster
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.