4 191 läst ·
5 svar
4k läst
5 svar
Utomhus spa
Jag har alltid varit intresserad av att ha ett utomhus spa, liknande den här:
https://www.netauktion.se/uploads/extrabilder119451_large.jpg
Det som gjort att jag tidigare lagt undan tanken, är allt underhåll som jag har hört att de ska ha. Men nu har jag förstått att de nyare spabaden inte har samma underhåll.
Hörde med en tidigare granne att dom hade sitt spa på året om med 39 gradigt vatten och betalade ca 150kr/mån i elförbrukning. Och att dom bara skickade i någon klortablett lite då och då.
Ni som har spa, hur jobbigt är det med underhållet? Vad är det som krävs?
Kostar det verkligen så lite som 150kr/mån för att köra det året om?
https://www.netauktion.se/uploads/extrabilder119451_large.jpg
Det som gjort att jag tidigare lagt undan tanken, är allt underhåll som jag har hört att de ska ha. Men nu har jag förstått att de nyare spabaden inte har samma underhåll.
Hörde med en tidigare granne att dom hade sitt spa på året om med 39 gradigt vatten och betalade ca 150kr/mån i elförbrukning. Och att dom bara skickade i någon klortablett lite då och då.
Ni som har spa, hur jobbigt är det med underhållet? Vad är det som krävs?
Kostar det verkligen så lite som 150kr/mån för att köra det året om?
En vän jag pratade med sa samma sak, bara 200kr/mån. Frågade vad det kostade i januari och kommer inte ihåg riktigt, men det var MYCKET. så visst, billigt utslaget på ett år, kanske, men dyrt när det är kallt ute...
Det jag hade i mitt förra hus kostade ca 500/mån dec-mars resten av året kanske 150-200/mån....
Skulle jag gissa så kostar den 150/mån juni-aug 200/mån april, maj sep-nov.....jag hade elmätare på den men kommer inte ihåg exakta siffror nu.....klor är enkelt och får göras lite beroende på hur många och ofta som badar + det som avdunstar...men knappas något varken svårt eller dyrt.....
Medlem
· västra götaland
· 23 inlägg
har aldrig funderat på hur mycket ström det drar då upplevelsen att gå och sätta sig i badet på kvällarna ärvärt varenda krona. Bytar vatten ca 4 ggr per och kollar klor och PH nån gång i veckam med en sticka och justerar halterna, tar max 5 min. KÖP
Klicka här för att svara