ClasseClas
hahalj hahalj skrev:
Hm, den lösningen hade jag inte tänkt på. Men det blir ett helt eget wifi på denna då?

Fast ett problem är ju temperaturområdet 0-40°C. Hos mig skulle den behöva sitta i elskåpet vid parkeringen.
Nej, inget eget wifi. För min del har jag den inne i garaget. Den är nog inte rätt produkt för typ utomhusbruk dock.

P
hahalj hahalj skrev:
Tanken fanns där en kort sekund, men känner inte för att gräva och strula med kabelgenomföringar i fasad eller stengrund på huset. Annars hade väl det varit den optimala lösningen.
Har du övervägt styrd borrning? Inget grävande, inget strul… Lite dyrt, men oerhört snygg lösning! :cool:

hahalj
Scouten skrev:
Har du övervägt styrd borrning? Inget grävande, inget strul… Lite dyrt, men oerhört snygg lösning! :cool:
Nej det har jag inte. Om vi någon gång behöver uppgradera elkablarna till parkeringen pga elbilsladdare så kommer vi nog också lägga ethernet-kabel. Men inte nu.

Har huvud-router inne i huset och en andra router (AP) i garaget dit det har dragits nätverkskabel. Lösningen ger fin täckning i atterfallshuset där gästerna enkelt kan koppla upp sig mot ett eget wifi med separat lösenord etc.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.