Mikael_L
Varför blir jag utloggad hela tiden, ja titt som tätt i alla fall...?

Känns som att jag måste logga in typ varje vecka nuförtiden, vissa veckor flera gånger.
Mitt blodomlopp är ju förenat med siten, detta blir rent farligt ... ;)

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
ullberg
Händer inte mig så jag bara anta att du ser fel sida av myntet, säkert någon rekommendation från socialstyrelsen att man för säkerhets skull ska bli utloggad var, säg 3000:e inlägg - och det händer dig titt som tätt :)

• Haha
  • Gilla
Fadai och 3 till
  • Laddar…
BirgitS
Mikael_L Mikael_L skrev:
Varför blir jag utloggad hela tiden, ja titt som tätt i alla fall...?

Känns som att jag måste logga in typ varje vecka nuförtiden, vissa veckor flera gånger.
Mitt blodomlopp är ju förenat med siten, detta blir rent farligt ... ;)
Kör du något program som tar bort cookies, typ CCleaner, eller ställt in att webbläsaren ska rensa något när du stänger av den?

Mikael_L
Ja du ... Jag kör från lite olika datorer och nallen ibland. Jag får börja hålla koll på ifall jag även blir utloggad från annan enhet än den datorn det mesta sker ifrån.

När det började hända så trodde jag att det berodde på uppdateringar i sitens mjukvara. Men jag hade nog förväntat mig en tråd typ denna efter ett tag, så till sist började jag grunna om det är bara jag som blir utloggad lite då och då.

Jag har inte funderat så mycket på det men det kanske är så att vissa personer blir utloggade när vi publicerar en ny version.

Vi publicerade en ny version imorse och vi kommer att publicera ytterligare en inatt. Berätta gärna om du blir utloggad på nytt.

Mikael_L
Imorse/idag har jag inte blivit utkastad.
Jag kollar imorgon bitti.

Mikael_L
Precis nu hände det igen.
Och då hade jag hunnit kollat och läst lite i någon tråd tidigare i morse, men nu blev jag plötsligt anmodad att logga in igen.

Skärmdump av inloggningssida på Bygghus.se med inloggningsfält för e-post och lösenord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Win10 och Chrome version 68.0.3440.106

Redigerat:
Hm.. @cnils Har du någon idé varför Mikael_L blir utloggad ibland? Vad har vi för tid satt i kakan?

Mikael_L
Nu var jag utloggad igen.
Vet inte vem som varit i min dator i natt och loggat ut mig. Det finns kanske spöken här ... ;)

Mikael_L
Nu blev jag nyss utloggad igen.

Ska kolla mer noga vad som händer på andra datorer/enheter ...

• Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Mikael_L
Hepp.
Utloggad någon gång den senaste halvtimmen.

Jag har inte märkt någon speciell utloggningstendens på andra enheter ,är kanske bara på denna dator.

Kan det möjligen bero på att google-analytics och googletagservises är blockerade för access här?

Vet ej, blir du utloggad någon annanstans också?

Google tag manager är en rätt ny grej som vi inte vet om vi ska använda eller ej. Den är bra för oss eftersom den innebär att vi kan testa saker utan att publicera om sajten, men den kan också göra sajten marginellt långsammare. Vi har inte riktigt bestämt oss här. Vi föredrar en snabbare sajt framför att det är bekvämare för oss.

BirgitS
Mikael_L Mikael_L skrev:
Kan det möjligen bero på att google-analytics och googletagservises är blockerade för access här?
Jag blockerar Javascript mm från de två och jag tror inte att jag har blivit utloggad från byggahus någon gång under hösten.

Mikael_L
Blir fortfarande utloggad lite då och då. Alldeles precis nyss när jag hade postat en post, t.ex.

Händer inte så ofta, kanske en gång i veckan, eller mindre.

Hm.. vi har funderat men vi kommer inte på vad felet beror på. Vi lyckas inte heller själva reproducera felet. Eller vi kan åtminstone inte minnas att vi råkat ut för felet.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.