1 239 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Uthyrningsdel
Hej. Vi vill avstcka en uthyrningsdel i huset. Vi har ett stort sovrum på baksidan av huset med egen ingång och det har egen dusch /toalett . Bredvid rummen finns husets tvättstugan som har också egen ingång . Vi har tänkt använda tvättstugan för vår tvätt och som ett litet kök för uthyrningsdelen. Vi har tänk placera en kyl/frys och kokplatt
Jag undrar om vi kan använda diskbänk som leder vattnet och tvättmaskin till en liten brunn,som diskställ för hyresgästen?
Kan all matfett och matresten skada brunnen?.
Kan vi placera en fläkt ovanpå kokplatta och kopplar den till tvättstugan frånluftsdon?. Tack för alla svar.
Jag undrar om vi kan använda diskbänk som leder vattnet och tvättmaskin till en liten brunn,som diskställ för hyresgästen?
Kan all matfett och matresten skada brunnen?.
Kan vi placera en fläkt ovanpå kokplatta och kopplar den till tvättstugan frånluftsdon?. Tack för alla svar.
Detta svarar inte direkt på din fråga, men det berör regelverket kring inredning av ytterligare en bostad i befintligt hus, och det kan vara bra att känna till innan du ger dig in i projektet. I Boverkets byggregler (BBR) som refereras till i texten kan du läsa mer om avlopp, ventilation mm och vilka krav de ska uppfylla.
Har du tänkt hyra ut nya delen till någon utomstående eller är den till för en tonåring som vill ha det lite privat?
Har du tänkt hyra ut nya delen till någon utomstående eller är den till för en tonåring som vill ha det lite privat?
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 263 inlägg
Vill ni verkligen dela er tvättstuga med någon annans kök? Är det inte bättre att installera en liten köksbänk i uthyrningsrummet och dra in vatten och avlopp dit?
Har ni platta på mark kan förstås det vara svårt, men med kryp-/torpargrund eller om ni har källare känns det rimligen värt det.
Har ni platta på mark kan förstås det vara svårt, men med kryp-/torpargrund eller om ni har källare känns det rimligen värt det.
Hej o h tack för alla svar, vi ska hyra ut den under långtid då . Det är fi a marmor på golvet och är svårt att gräva samt det bli kostsam också. Jag talade med spolmgFöretag och den sade det ok att koppla tvåttbänken som diskbänk men det kräver fta spolning och rengöring. När det gäller frånluftdonet så vet inte var leder och fungerar det. Vi måste hyra ut det för att klara dem höga utgifterna. TackNötegårdsgubben skrev:
Hej och tack för svaren jag tänk hyra ut till utomstående under en längre tid.Nötegårdsgubben skrev:
Klicka här för att svara