Hej alla!
Jag håller på att bygga ett orangeri/drivhus. Orangeri på så sätt att det är riktigt tak (råspont och papp) och delvis murade väggar, men det kommer inte att vara uppvärmt på vintern. Alltså kan man nog mer klassa det som ett drivhus?
Det fanns en grund där sen tidigare, så det är gjutet betonggolv, och väggarna är uppmurade med lecablock ca 50 cm upp. Ovanför detta har jag monterat gamla fönster, och syftet är att i ena halvan ha odlingsbänkar, och i andra halvan ha en grupp med trädgårdsmöbler. Total yta är ca 30 m2.
Men, ett moment i det hela är att jag ska höja upp golvet ca 10-15 cm innan jag tänkte lägga tegelgolv. Frågan är vad som är bäst att fylla ut med? Sand? Singel? 0-18? Betong?
Har valet av utfyllnad i det här fallet någon praktisk funktion för klimatet i drivhuset?