Vilka är bäst, lättast att montera mm willab wg62 eco eller skånska isolent s30 design. u-värdet skiljer en del med fördel willab...1,6 på glasen 3,0 för skånska. är willab bra grejer? skall beställa idag eller morgon..

Kan inte jämföra med Skanskas men vi har monterat Willabs i år och det gick bra. Stabila och bra instruktion.

Jäderberg skrev:
Kan inte jämföra med Skanskas men vi har monterat Willabs i år och det gick bra. Stabila och bra instruktion.
körde ni wg62eco, det den har i mot sig är att karmen är väldigt bred på sidorna. var det lätt att montera ..

• Gilla
hantverkare1
  • Laddar…
Wg 40...men vet ej om de är smalare än 62. Lätt? Ja relativt, men läser man ordentligt och är noggrann så går det bra.

Står inför samma val, känns som man får mer för pengarna med WG62 Eco. Men nackdel det inte går att vända utan man måste beställa spegelvänt o.s.v.
Ingen som känt på båda IRL?

Jag beställde wg62eco, så nu får det bli som det blir. börjar bygget v 33...4200*9000 det skall nog räcka..

Lmob skrev:
Jag beställde wg62eco, så nu får det bli som det blir. börjar bygget v 33...4200*9000 det skall nog räcka..
Det lär räcka! :) Dela gärna med dig lite om hur det verkar när du satt igång.

Monterade wg62 i början av sommaren och det var inga större problem. Partierna känns robusta och rullar lätt.

Det enda som jag inte är nöjd med är att det sitte låscylinder på utsidan av fönsterpartierna :x varför kan man undra. En slät täckbricka hade varit bättre. Har nu ritat upp egna täck brickor som ska fräsas fram i aluminium och sedan pulverslackas i samma färg, det kommer bli bra.

PS, mät noga :thumbup:

blizzet skrev:
Står inför samma val, känns som man får mer för pengarna med WG62 Eco. Men nackdel det inte går att vända utan man måste beställa spegelvänt o.s.v.
Ingen som känt på båda IRL?
Innan jag beställde mina så åkte jag till Båstad för att titta och klämma på dom, ingen större skillnad visuellt förutom att till wg62 är det större u-profiler så att låset ska få plats.

Tipps är att åka och kolla innan man köper så att man vet vad man får...

Ja, det här med att mäta nog är ju helt korrekt, vilket gör att jag måste bestämma mig för vilka partier innan jag börjar bygga stommen. Tyvärr har jag lite långt till Båstad för att klämma.

Det som jag tycker är lite underligt är att Skånska Byggvaror så ska man addera ställplats själv till måtten på partierna. D.v.s. beställer man ett 3.30 parti ska karmyttermåttet vara 3.31 (öppningen). Medans beställer man Willab Gardens dito så ska karmyttermåttet vara just 3.30, vilket väl gör att partiet i sig är kanske 3.29m.
Eller har jag missuppfattat? Det står såhär i Skånskas monteringsanvisning:

"Kontrollmät öppningen där partiet ska monteras. Tänk på att alltid ha öppningen minst 10 mm (ställplats)
större än partiets bredd för att kunna justera in karmen rätt. Öppningens höjd bör vara minst 5mm större än
partiets karmyttermått."

MB77 skrev:
Monterade wg62 i början av sommaren och det var inga större problem. Partierna känns robusta och rullar lätt.

Det enda som jag inte är nöjd med är att det sitte låscylinder på utsidan av fönsterpartierna :x varför kan man undra. En slät täckbricka hade varit bättre. Har nu ritat upp egna täck brickor som ska fräsas fram i aluminium och sedan pulverslackas i samma färg, det kommer bli bra.

PS, mät noga :thumbup:
Går det att beställa av dig sedan då, har 2 st fönsterpartier på ingående....

Lmob skrev:
Går det att beställa av dig sedan då, har 2 st fönsterpartier på ingående....
Går säkert att ordna, det ligger några veckor fram i tiden men kommer att posta ett par bilder på dom.

DSC_0204.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
stommen rest, takbalkarna skulle dyka upp i morrn. dörrarna kom idag såg bra ut....har inte packat upp allt...bara tjuvkikat lite

• Gilla
blizzet
  • Laddar…
Fortsätt tråden med lite mer bilder på ditt uterum :)

vart lite inaktiv här nu. men det är klart, bara ytskiktet på golvet kvar. fixar mer kort i morrn..satt där på jul och nyår...toppenmysigt...

• Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.