Hej alla,
Jag har tänkt att bygga ett uterum för höst/vår, dvs kallställt på vintern. Grunden är tänkt att bestå av gjuten platta (utan golvvärme) med klinker ovanpå.
Nu till mina frågor;
1. En byggare med högt anseende menar på att det inte behövs någon dränering för denna platta, för att "hängrännan tar hand om det mesta". Detta låter märkligt i mina öron, vad säger ni?
2. Finns det några rekommendationer för hur mycket cellplast man ska ha under betongen?
Bifogar en bild på hur huset ser ut och placering på nytt uterum.
Mvh
Andreas
Jag har tänkt att bygga ett uterum för höst/vår, dvs kallställt på vintern. Grunden är tänkt att bestå av gjuten platta (utan golvvärme) med klinker ovanpå.
Nu till mina frågor;
1. En byggare med högt anseende menar på att det inte behövs någon dränering för denna platta, för att "hängrännan tar hand om det mesta". Detta låter märkligt i mina öron, vad säger ni?
2. Finns det några rekommendationer för hur mycket cellplast man ska ha under betongen?
Bifogar en bild på hur huset ser ut och placering på nytt uterum.
Mvh
Andreas
Klicka här för att svara
