Jag har googlat, letat och funderat och hittar ingen bra lösning för att leda bort vatten alternativt ”foga” för att vattnet inte ska rinna in genom den tilltänkta väggen.
Hur skulle ni bygga ett uterum där en hörna står på berg enligt bild?
Jag tänker att det får vara fönster där och ”plank” under fönstren - men hur bygger jag med tanke på vattnet som kommer att rinna ner för berget?!
Hur skulle ni bygga ett uterum där en hörna står på berg enligt bild?
Jag tänker att det får vara fönster där och ”plank” under fönstren - men hur bygger jag med tanke på vattnet som kommer att rinna ner för berget?!
Det gick sådär att få svar men nu ska jag bannemig bygga mitt uterum..
Skåra i berget är ju topp men hur bygger jag det som vattnet rinner mot sas..
Ngn idé om jag ska borra armeringsjärn, leca, fylla undertill med expanderingsgrunks?
Eller armeringsjärn, bygga en ram, gjuta med cement/betong med vattentätande jox och ev fylla i glapp med expanderingsjox?
eller ngt annat sätt? Lever på hoppet om högre kunskaper
Skåra i berget är ju topp men hur bygger jag det som vattnet rinner mot sas..
Ngn idé om jag ska borra armeringsjärn, leca, fylla undertill med expanderingsgrunks?
Eller armeringsjärn, bygga en ram, gjuta med cement/betong med vattentätande jox och ev fylla i glapp med expanderingsjox?
eller ngt annat sätt? Lever på hoppet om högre kunskaper
Spåra berget utvändigt så du kan avleda vattnet, borra och dubba,forma, gjut med grovbetong. Du behöver inget "jox" och om du ska ha bergetsynligt inne i det ovärmda uterummet behöver du inte spränga.A AnBjaBoo skrev:Det gick sådär att få svar men nu ska jag bannemig bygga mitt uterum..
Skåra i berget är ju topp men hur bygger jag det som vattnet rinner mot sas..
Ngn idé om jag ska borra armeringsjärn, leca, fylla undertill med expanderingsgrunks?
Eller armeringsjärn, bygga en ram, gjuta med cement/betong med vattentätande jox och ev fylla i glapp med expanderingsjox?
eller ngt annat sätt? Lever på hoppet om högre kunskaper
Tack! Och då tänker du att jag ritar form på formplyfa, sågar till, tätar och gjuter (efter dubb)? Försökte hitta tips på hur rita upp (har sett jämförelse mot ojämn vägg med kloss och penna men det här är ju skrovligt och lutande berg..)F fribygg skrev:
Formplyfa verkar onödigt svårt och dyrt för den där lilla bergklacken, har du inga brädlappar liggande kan du med fördel använda 20mm råspont som formA AnBjaBoo skrev:
Klicka här för att svara


