Hej har problem innan jag ens börjat med planerar uterumsbygge.
Det ska vara i hörnet där två tak möts samt en dörr och fönster att ta hänsyn till gällande takfall.
Är det något som har tips lösning på detta ?
Mvh Christer
Är sista bilden alternativ att bygga faller utanför takfot ?
Det ska vara i hörnet där två tak möts samt en dörr och fönster att ta hänsyn till gällande takfall.
Är det något som har tips lösning på detta ?
Mvh Christer
Är sista bilden alternativ att bygga faller utanför takfot ?
Hej!C Chellios skrev:
Jag har liknande funderingar. Jag tror att du måste gå upp i taket för att få det vettigt (?)
Har du gått vidare med det?
Jag gick upp ca 1 meter upp i det befintliga taket och stämde av med fallet så att hängrännan kom i liv med den befintliga rännan på vinkeln.
Byggde allt i limträ som full isolerades (vinter bonad) samt la in en 120×360 tak kupol med motor som kunde hissas på långsidan.
Perfekt som skorsten, öppna upp och all värmen som samlades högt uppe ventilerades ut.
Byggde allt i limträ som full isolerades (vinter bonad) samt la in en 120×360 tak kupol med motor som kunde hissas på långsidan.
Perfekt som skorsten, öppna upp och all värmen som samlades högt uppe ventilerades ut.
Låter bra, smart att kunna vädra på det sättetA Argastesnickaren skrev:Jag gick upp ca 1 meter upp i det befintliga taket och stämde av med fallet så att hängrännan kom i liv med den befintliga rännan på vinkeln.
Sök på tak lanterin.J jkm skrev:
Finns alla varianter och former, fyrkantiga, rektangulära ,runda osv
Se länk till första bästa
https://commercial.velux.se/produkter/lanterniner-och-takljuskupoler/takljuskupoler-akryl/fyrkantigt
Klicka här för att svara