Hej har problem innan jag ens börjat med planerar uterumsbygge.
Det ska vara i hörnet där två tak möts samt en dörr och fönster att ta hänsyn till gällande takfall.
Är det något som har tips lösning på detta ?
Mvh Christer
Är sista bilden alternativ att bygga faller utanför takfot ?

• Hörn av hus med två takfall, altan och gräsmatta. Möbler vid altanen. Diskuteras i inlägget om uterumsbygge i hörnet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vy över hörn av hus med två mötande tak, fönster och dörr. Trädeck och svart stol syns nedanför.
    Skapa konto
  • Hörnet av ett hus med trätrall, svart utemöbel, två mötande svarttak, och en vit dörr med glas, eventuellt område för uterum.
    Skapa konto
  • 3D-modell av ett uterum med pulpettak, stora glaspartier och trägolv, anpassat för att anslutas mot takfot för sommarbruk.
    Skapa konto
C Chellios skrev:
Hej har problem innan jag ens börjat med planerar uterumsbygge.
Det ska vara i hörnet där två tak möts samt en dörr och fönster att ta hänsyn till gällande takfall.
Är det något som har tips lösning på detta ?
Mvh Christer
Är sista bilden alternativ att bygga faller utanför takfot ?
Hej!
Jag har liknande funderingar. Jag tror att du måste gå upp i taket för att få det vettigt (?)
Har du gått vidare med det?

Jag gick upp ca 1 meter upp i det befintliga taket och stämde av med fallet så att hängrännan kom i liv med den befintliga rännan på vinkeln.
Byggde allt i limträ som full isolerades (vinter bonad) samt la in en 120×360 tak kupol med motor som kunde hissas på långsidan.
Perfekt som skorsten, öppna upp och all värmen som samlades högt uppe ventilerades ut.

• Gilla
jkm
  • Laddar…
A Argastesnickaren skrev:
Jag gick upp ca 1 meter upp i det befintliga taket och stämde av med fallet så att hängrännan kom i liv med den befintliga rännan på vinkeln.
Byggde allt i limträ som full isolerades (vinter bonad) samt la in en 120×360 tak kupol med motor som kunde hissas på långsidan.
Perfekt som skorsten, öppna upp och all värmen som samlades högt uppe ventilerades ut.
Låter bra, smart att kunna vädra på det sättet :)

• Gilla
Argastesnickaren
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.