Tjena alla byggahusare, jag och min pappa har hållt på att renovera trädgården till ett trevligt ställe att hänga med vänner och familj. Tänkte publicera lite bilder på arbetet.

Arbetet är inte helt klart än men vi är i slutspurten av det hela, lite design och småfix kvar innan allt är på plats!

Det är en del Lomma tegel vi har använt som kommer från vårt eget hus. Annat material vi använt är, lekarblock, finbetong, grovbetong, putsbruk b, murbruk samt en del redskap man hittar runtom i sitt egna hus. Hela arbetet tog kanske 30-50 h disponerat på 2 månader. Vi har gjort allting själv från att gräva i mark till att mura och åka vändor till tippen. Alltså har vi sparat en del pengar på att göra allt själva utan hantverkare/hyra maskiner.

Hoppas jag kanske kan inspirera några av er att också förvandla er trädgård.

• Trädgårdsrenovering med uppgrävd mark, spadar och skottkärra, intill ett hus med röd dörr och fönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trädgårdsrenovering med nylagd grund av betongplattor och Lomma tegel, omgiven av gröna buskar och växter. Verktyg och material synliga på marken.
    Skapa konto
  • Murad trädgårdsvägg med Lomma tegel, fogad med murbruk, under trädgårdsrenovering. Bakgrunden visar jordhögar och växter.
    Skapa konto
  • Stenlagd uteplats under renovering med tegel och murade väggar, omgiven av buskar och ett gult hus i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Halvfärdig trädgårdsstruktur byggd av betong och tegel, omgiven av grus och jord på en grönskande bakgård under renovering.
    Skapa konto
  • IMG_5513.jpeg
    Skapa konto
  • Utekök med eldstad och pizzaugn där en person lagar pizza; grönska och hus syns i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Trädgårdsprojekt med stenyta, murad trappa, verktyg och material som tegelstenar och murbruk. Grönska i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Betongplattform med omgivande stenläggning i en trädgård under renovering, omgiven av olika stenar och växter.
    Skapa konto
  • Renoverad trädgård med murade ytblock, tegelstenar, och redskap. Lomma tegel syns mot staketet.
    Skapa konto
  • Halvmur i trädgård under renovering, omgiven av tegelsten, mattallrik, tändsticksask och grönt staket i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Jim Hannes och 28 till
  • Laddar…
Snyggt! Har ni gjort någon ritning eller bygger ni "på frihand"?

• Gilla
Isak murar
  • Laddar…

Bästa svaret

Snyggt byggt, och väldigt roligt att bygga något far och son. Jag gjorde en bastuflotten med min pappa. Pizzaugnen ser väldigt trevlig ut. Går i tankarna på att bygga en, men det där såg trevligt ut. Hittar inte så mycket recensioner på den, vad tycker ni?

• Gilla
Isak murar
  • Laddar…
K konne skrev:
Snyggt byggt, och väldigt roligt att bygga något far och son. Jag gjorde en bastuflotten med min pappa. Pizzaugnen ser väldigt trevlig ut. Går i tankarna på att bygga en, men det där såg trevligt ut. Hittar inte så mycket recensioner på den, vad tycker ni?
Den är väldigt rejäl och bra kvalité. Radien är 80 cm så krävs en del ved. Men blev väldigt bra.

• Gilla
konne och 2 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Snyggt! Har ni gjort någon ritning eller bygger ni "på frihand"?
Vi ville ha en stor avställningsyta samt en avskild yta för grillen. Så det var utgångspunkten. Sen så skapade vi på fri hand då vi ville att det inte skulle vara helt rakt utan känslan äldre hus med ojämnheter

• Gilla
Peter #11 och 2 till
  • Laddar…
Snyggt?
Vad är det för puts ni använt? Tänkte bygga en eldring 😊

T Tage97 skrev:
Snyggt?
Vad är det för puts ni använt? Tänkte bygga en eldring 😊
Putsbruk B Finja

I Ingvar1000 skrev:
Putsbruk B Finja
Kommer det klara värmen från elden? 😊

T Tage97 skrev:
Kommer det klara värmen från elden? 😊
Hoppas det. Då själva eldkorgen grillen är högre. Putsade ytor var inte alls varma vid grillningen

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.